kyckling ben?
vi åt kyckling till mat i dag och de finns kyckling ben kvar med lite kött och brosk kan jag ge råtterna benen?
tänkte bäst jag frågar eftersom det e brosk och ben …

ja du kan ge dem benen. Brosk äter de upp och benen gnager de isär och äter upp märgen i=)
Qui dormit, non peccat
Jag ger mina kycklingbenen 
okej tack så mycket!
Vad bra att veta! Har länge funderat ifall man kan göra så, och nu vet jag :) Är det helt 100% säkert att ge dem benen?
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
jag har iaf lagt in benen till dom nu :P

ja det är säkert att ge dem benen, varför skulle det inte vara det?
Qui dormit, non peccat
#6 jag vet inte, känns konstigt bara ant. för att det inte är prövat ännu? :)
Men nu vet jag att jag kan ge benen nästa gång vi äter kyckling! :)
*inte riktad till någon speciell*
Många verkar tänka att kycklingben är lika farligt för råttor som för hundar, vilket inte är fallet. Hundar tuggar inte maten, och riskerar därför att svälja vassa ben. Råttor å andra sidan maler ner all mat innan de sväljer den och riskerar därför inte att svälja något vasst
Kycklingben är både nyttigt och gott för råttorna!

Mvh Stephanie 

Va bra ! Vi som ska äta kyckling idag ! 
//Sweetie 
#8 Kycklingben är farligt för hundar om de är kokta. Visst, har man en väldigt glupsk hund kan det säkert bli farligt.
#8 Men inte annars, eller? Jag skulle nog våga påstå att kycklingben är farligt i alla former… Hundar är ju inte byggda för att tugga sin mat, så ett ben skulle de ju svälja helt hur som helst 

Mvh Stephanie 

#11 Läs artikeln BARF på blandrashundar.ifokus. Till en början bör man ha koll på hunden när den äter ben som t.ex kycklingben. De är ofarliga om de inte är tillagade. Är hunden glupsk bör man hålla i benet medans hunden tuggar.
av samma anledning bör inte hundar leka med pinnar heller. många hundar får åka till vetten varje år för att en bit av en pinne sitter fast i halsen.
#13 Jo tack, jag vet
Våran hund har skrämt skiten ur oss när hon började hosta upp blod helt plötsligt…

Mvh Stephanie 

antar att ni inte aporterar med pinnar längre då 
Vi åt kyckling igår och jag gav benen till mina råttor. Först var det intressant och även lillen tyckte det var gott. Efter tio minuter tröttnade de och idag morse fick jag ta bort benen för de hade lämnat dem i toalådan.
Mina lämnar alltid goda saker i toalådan.
Det ska vara saker med klass, om de ska få hamna i toan! De ska vara värdiga. 

Mvh Stephanie 

#17 Mina bajsar i toalådan ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är ett gäng tjejer här hemma som äter kycklingklubba 
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
vilket ego 

Är man äldst och den som bestämmer,så tar man det man vill ha 
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
haha
haha :P
Jag fattade inte först vartifrån den där ena råttan dök upp, men hon har stort ego iaf som knös kycklingen mitt framför nosen på alla andra! :D

#19 Jag rös när jag såg den där filmen.. :P Hur många råttor har du? :P (beundrar din bur också!)

Jag har en hel del söta små råttor hemma och en hel del sånna burar till dom(Furet Tower) för det är dom burarna jag gillar mest och jag tror mina råttor tycker samma som jag i den frågan
//Malin
söt video :)
Kan jag lägga in en hel kycklingklubba till mina 4 honor eller blir det för mycket? :)
hur många såna burar har du malin? Att antalet råttor varierar förstår jag, men burarna lär väl vara någolunda samma antal. Va kostar de burarna föresten? (letar bilig voljär nu)

Jag har 6 st sånna burar hemma och dom kostar nog runt 3000 kr beroende på vart man köper dom.
Men enligt mig finns där ingen bättre bur
//Malin