Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 595 ggr
HUMANALiEN
0

Höjdrädda?

idag så fick jag två råttor, jag har läst väldigt mycket och så, så jag vet hur man ska ta hand om dom och så.

Jag har haft två möss, men nu har jag bara en mus, hos dom märkte jag att dom är höjdrädda.

Är det samma sak med råttor?

Itchy
0

jag har aldrig hört om höjdrädda råttor, och jag har märk raka motsatsen på mina råttor, de älskar att sitta högt upp och spana :)

You can't spell Bitchy without Itchy

hus-musen
0

nej råttor är inte höjdrädda:)  de klättrar gärnaGlad

Qui dormit, non peccat

HUMANALiEN
0

okej tack Skrattande

alltid bra att veta Glad

saknareytyp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Råttor är inte höjdrädda, det bästa dom vet är att utforska saker och klättra! :D

HUMANALiEN
0

#4 Gullig bild Glad

Veero
0

Kaniner kan vara höjdrädda så jag tror nog att råttor kan det med (:

Drawich
0

Möss är väl inte höjdrädda på det sättet att de inte kan klättra högt det är att dom ser dåligt och inte vill hoppa ner ifrån höga höjder eftersom dom inte vet vad som finns under dom?

Kanske neråt hon menar med råttorna och inte hur högt dom vågar klättra uppåt? Vart med om att det är läskigare för råttorna att hoppa ner än upp så lite höjdrädda har dom jag haft varit iaf..

hus-musen
0

#6 Kaniner och råttor är ju inte riktigt samma sak=)

Qui dormit, non peccat

HUMANALiEN
0

#7 Det är så jag menar, om man håller en mus högt upp så vågar dom inte hoppa ner utan dom stannar hälldre kvar där. Jag har ju märkt att om man håller en råtta i handen så hoppar dom ju ner igen, till benen(om man sitter dvs.)

Men om man låter dom springa om kring i en soffa eller en säng, hoppar dom ner på marken då?

Var kanske lite otydlig i mitt första inlägg, men det var så jag menadeGlad

hus-musen
0

#9 Det finns möss som utan att tveka slängt sig ut från höjder på långt över en meter, samma gäller råttor. De har lite dålig avståndsbedömning=)

Nja, råttor kan mycket väl hoppa ner från en soffa eller säng om de vill, men alla råttor gör det inte. Har två stycken pojkar här hemma som hoppar från alla möjliga höjder och två stycken som är mera försiktiga.

Qui dormit, non peccat