Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 312 ggr
blubban
0

råttor och hjul

Crispig
0

råttor ska väll bara ha hjul om dom e sjukt stora(hjulen)? pga svansen? lr har jag fel?

Bellona
0

ett hjul behöver vara så stort att råttan kan springa med kroppen och svansen rakt och såna stora hjul finns inte. hjul där kroppen måste böjas skadar ryggen i längden.

zimzon
0

Råttor ska absolut inte ha hjul. Dels för att nacken, ryggen och svansen böjs och skadas. Men också för att det är en helt onaturlig motionsform att bara springa och springa. Det är bättre att råttor får springa utan hjul, klättra och leka för att få motion.

Nazlan
0

Jag hade sån tur så när jag köpte min första råtta för ett och ett halvt år sen ungefär så hade jag tänkt att köpa ett stort hjul till dem men då när jag skulle köpa det och sa till dem i djuraffären att jag skulle ha den till råttor så sa hon att det skulle jag absolut inte ha… har förstått att väldigt många som jobbar i djuraffär säger till råttköpare att hjul är ett måste till en råtta så de får motion… allt för att tjäna pengar och okunnighet antar jag:/

zimzon
0

#4 Ja, de ger ofta alldeles fel skötselråd bara för att få saker sålda. Jag har ofta rått råd i djuraffärer om att köpa hjul, pellets, kaninbur, hö mm till mina råttor. Men det gäller bara att stå på sig och berätta att råttor inte alls ska ha sånt. :)