Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 754 ggr
xLillaMy
0

Matfrågor.

Okej, känns som om jag bombar rått-forumet nu D:

Men tycker att jag bör fråga:

- Kan råttor äta oskalade jordnötter?
jag menar - det vore väll bra för tänderna att tugga på?
Men är dte bra för dem?

Och vad gäller russin, rispuffar och havrekuddar samt müsli (osockrad) som 'torrfoder'? är det en bra kombo?

Allamej
0

Så länge dom är rostade ja :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

TienMu
0

Man kan ge dem jordnötter ibland men absolut inte så ofta de är rätt fettmå då ska du ge dem natruliga me skal på(alltså inte saltade el nå sånt) de brukar tycka de e kul å bryta sej in i dem.:) Russin ska de inte heller ha förmycke av….ingen av mina råttor tycker om russin så ja har inga problem me de….som Torrfoder e de bra me en osötat musli som minst innehåller de fyra sädeslagen,tex axa el frebaco har bra varianter tycker jag.sen kan man ju mysa till de å blanda i lite extra nötter å frön å  torkad frukt å lite rispuffar å majsflingor å sånt….men inte för mycke….sen måste de ju ha färska grönsaker varje dag å nån form av protein typ köttfärs el fsik el kyckling, å lite pasta,potatis,men man ska tänka på mängden de är ju inte så stora :)

Ska äta som oss! Tallriksmodell! :) Tänk själv….vi äter lite musli,gröt el nå ti frukost kanske sallad ti lunch å nå kött ti middan….blir rätt snarlikt :) fast inte så stor mängd då såklart :)