Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 829 ggr
P0okerface
0

Hjälp!

Hej.

Idag så köpte jag en ny råtta,

Och så lät vi hon och min andra råtta träffas. Min råtta som har vart ensamråtta sen i september.

När dom träffades på¨sängen, så bet jackie tag i eskils nake och vägra släppa, och eskil skrek.

och då fick jag och min kompis panik och tog bort jackie.

ska det vara så eller?

jag är väldigt orolig.

hus-musen
0

Nej så ska det inte vara. Det finns risk för att jackie har suttit ensam för länge så hon inte kan prata med andra råttor längre.

Qui dormit, non peccat

P0okerface
0

Jaha..

Okej.

P0okerface
0

Jaha..

Okej.

hus-musen
0

Prova och bada dem så de luktar likadant innan du försöker sätta ihop dem igen, de kan fungera.

Är den andra råttan en hane eftersom den kallas för eskil? Ja trodde jackie var en hona.

Qui dormit, non peccat

P0okerface
0

vad ska jag göra?

P0okerface
0

Nej,

Eskil är en hona.

Okej, det ska vi prova.

idisen95
0

hur går det?

P0okerface
0

jag vågra inte prova igen, efter som det var väldigt svårt att få bort jackie från Elisa..

saknareytyp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag köpte min ena råtta så var det precis så som du beskriver det med dom oxå! Troligen är det någonting att den "gammla" råttan ska visa att det är den som bestämer.

Så länge den nya råttan inte får sår på sig eller att du märker av någon annan symptom så ska detnog inte vara någon fara.

Själv fick jag typ oxå panik när min "gammla" råtta bet tag i min "nya" råtta som skrek en massa.

Men det blev bättre och bättre för varje dag som gick och nu är dom två bästa vänner.

Hoppas att dom kommer överrens och lycka till nu :=)

P0okerface
0

vad bra att jag får massa hopp nu! :D

ska prova dom träffas imoegon igen :D

P0okerface
0

shit vad lik din råtta och min nyaelisa är :D

saknareytyp
0

Hihi okej! blev det bättre!? <3 :)

[kalelo]
0

Det är startat en ny tråd om detta ---> hur glad är jag på en skala?