hahn ser ut som en champagne dumbo
men jag ser ingen hood
You can't spell Bitchy without Itchy

Tror det är en silver fawn huskey roan som har blekts, dumbo då självklart.. =)
Fast det mörka på råttan kanske är smuts? Svårt att se, men på min skärm såg det ut som en roan som blekts iaf från silver fawn.. =)

då är han nog en husky roan :P

Jo då är den nog en silver fawn huskey roan dumbo.. =)
Söt söt iaf! =)

Jag menade inte smutsig som i nåt negativt, utan vissa vita råttor kan bli väldigt skitiga när de inte bryr sig om vart de sover. Har själv en vit herre som är skitig på knasiga ställen, kvittar om jag badar honom, han envisas med att sova vid toalådan eller på pappret han just kissat på så.. ^^, (Matrester är också mysigt att ligga på där matte inte upptäcker att gömda matrester finns)
Men jag är nästan 100 på att det är en silver fawn huskey roan du har, dumbo dessutom. Kan du inte göra en presentationstråd om råttan med bilder och en liten text om själva råttan? Alltid kul att läsa om andras råttor.. =)

Dom är 3 bröder, kullsyskon födda 080907. Omplaceringar.
Uppgifterna jag har är:
Far: Self vit rödögd släthårig dumbo
Mor: Hodded fawn dumbo
Känd mormor, morfar, farfar och farmor men utan stamtavla så har inga uppgifter alls på dom.
Alla 3 killar benämn som hooded fawn men som ni skriver så är det säkert så att dom är silverfawn husky roan.
Har döpt domhär 3 till Butter, Cream och Milk. Butter och Cream är mkt sociala, Milk är mer avvaktande och säger ifrån rejält när han vill vara ifred. Annars är det 3 mkt trevliga och sociala råttor. Ytterligare en hane från samma ställe bor hos oss nu. Han är betydligt försiktigare och rädd av sig så han ska få "boa" in sig ordentligt innan vi börjar pyssla med honom. Han heter "Musse" och är troligen en Huskey grey roan. Bilder på honom kommer en annan dag.
//Suss
Medarbetare på sajten irishcob

Han är en silver fawn husky roan dumbo=)
Qui dormit, non peccat

#14 ah jag kollade bara på första bilden när jag skrev=)
Qui dormit, non peccat
Musse är i Silver Fawn utan ser ut som Black eller Agouti Husky Roan.
denna människa har hittat på egna uttryck för färgerna ser de ut som.

badger är samma sak som bläsad ambk
men just det begreppet används inte i sverige vad jag vet :S
och inte heller de färgnamnen

#18 den personen kunde inget om färger tvärr… Musse är en black husky roan, och det ser ut som att hans mamma och pappa är det oxå.
Ingen av dem är Badger alls.. det är en helt annan teckning som man inte kan ha då råttorna redan är husky.
Qui dormit, non peccat

#23 Näe men musse o hans mamma o pappa är vanliga black husky roans=) Så du vet, jag tycker de är skoj med färger och teckningar=)
Qui dormit, non peccat