Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1065 ggr
idisen95
0

åh nej...

Min "kompis" kompis har köpt en råtta utan att fråga sina föräldrar, och så hade hon med sig den till skolan och gav den till min "kompis" och nu har hon en hane i en kartong men större bur ska hon fixa och hennes mamma vet inget, jag vill värkligen inte att denna lilla hane ska dö eller nått… någon i stockholm karnske kan ta hand om honnom eller nått jag måpste höra med min "kompis" först men jag tror att hon välldigt gärna vill att han ska må bra ska äta nu men förklarar mer snart…

Bella-R
0

Varför har du skapat två likadana trådar?

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

P0okerface
0

1#. det var nog inte med flit skulle jag tro

Bella-R
0

#2 Fast jag förstår inte riktigt hur man med misstag kan skapa två likadana trådar.. det har då jag aldrig lyckats med :S 

Jaja, whatever :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Otaku
0

#0 Vill din kompis ge bort råttan, alltså?

#3 Om man klickar på Enter för många gånger tror jag :P

Mvh Vinetta

KickanW
0

Om man är lite för otålig och klickar på "publicera inlägg" en gång till när datorn tänker blir det två trådar.

Kolla med din kompis om det är okej att du hittar ett nytt hem åt råttan.

nonisaga
0

har hon köpt honom på en zooaffär? kolla med din "kompis" precis som alla säger :)

hus-musen
0

Det är en känd bugg att de ibland blir tv trådar eller flera dubbla inlägg, man behöver itne trycka på enter flera gånger för att det ska hända.

Men till saken. Prata med din kompis och tala om för henne hur dumt det var att försöka smyga med en råtta för sina föräldrar. Och att den stackaren behöver ha en kompis och en rejäl bur, antar att det var ett impulsköp. Barn borde inte få köpa djur utan att målsman är med..

Finns säkert någon som kan hjälpa=)

Qui dormit, non peccat

zickan
0

Ajdå. På lördag går en bil hitåt. Kan råttan komma med i den bilen så kan jag ha honom här tills den hittar ett bra hem.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

idisen95
0

jaa det vill hon ska skriva litre om pojken

idisen95
0

födelsedatum :i mitten av december

färg, teckning o hårlag :slät,toppörad black hooded

kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) :ingen aning

faderns namn, födelsedatum, vikt : ingen aning

moderns namn, födelsedatum, vikt :ingen aning

syfte med parningen el om det är omplacering, anledning :omplasering pga att inpusköp och så får hon som köpte råttan inte ha den

omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc :ingen aning men han är nyfiken, men rädd vid plötsliga ljud. han är blyg och så

pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb : han bortskänkes mot ett bra hem och transport jag kan inte transporteralångt! åka tunnelbana inte för långt kan jag men inte mer, (transportbur har jag inte mer än 1 kartong som man får från djuraffären men ja kommer ta den iu jackan)

ort där råttan/råttorna finns :Stockholm, hägersten, örnsberg

telnr, epost o alternativa kontaktsätt: pm har jag och mail, ida.kramig@hotmail.com, mobil får den som frågar via pm eller mail

idisen95
0

jag gör en säljes tråd nu

idisen95
0

Putt är det ingen som vill ta hand om honom?  han är jättesöt med en vit rand från under läppen mot magen<33

Otaku
0

Har du någon bildpå lillkillen? Jag skulle kanske kunna tänka mig att ta honom. Dock har jag ingen bur att ha honom i om han inte skulle funka ihop med mina två killar.. :/

Mvh Vinetta

idisen95
0

jo kan fixa bild kan rita enn förs men fotar senare ikväll

idisen95
0

#13 annars så har jag en musbur du kan låna om det skulle behövas över ett tag

idisen95
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en snabb bild som jag har ritat av honnom

TienMu
0

ja kan åxå ställa upp som hem……bor i Uppsala.

Ladyinred
0

#16 haha va skön bild Cool

idisen95
0

#18 tack :D

ok ni får bestämma vem som vill ta honom, han e mysig och nyfiken men lite rädd också säjer min "kompis"

nonisaga
0

Jag kan ta honom men då får han bo själv och det känns inte shysst….. så om ngn annan kan så ta honom :)

idisen95
0

mm för TienMu och Otaku har också ställt upp

idisen95
0

denhär sändagen på eftermiddagen går bra att lämna och nästa vecka

Otaku
0

Men hur fungerar då transporten?

Mvh Vinetta

idisen95
0

jag kan transportera en liten bit med tunnelbana men sen kan jag inte mer. zickan ska till stockholm idag annars vet jag inte, men bäst är nästa vecka

Otaku
0

Okej.. Jag bor då i Eskilstuna, så det är en bit. :/

Mvh Vinetta

idisen95
0

när jag badade honnom så märkte jag att han har ohyra bruna saker i pälsen i bakre dela av kroppen :(

hus-musen
0

#26 löss då.. bara att medecinera med stronghold från vetten då..

Qui dormit, non peccat

idisen95
0

#26 men jag har inte det men vi ska köpa