Torrfoder bas
Hej!
Jag skulle vilja vet vad er Torrfoder bas innehåller och hur mycket av det.
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Antingen AXA grynblandning eller någon sorts fruktmüsli. Brukar ha ett eller två såna paket och sen blanda i lite annat.

Fruktmüsli, Havre, vetegroddar(fast dem äter det inte:P) Lite torkad banan och annanas,solrosfrön och vetekorn.
Dom tycker om det iallafall^^
jag tänkte beställa en gnagarblandning från pwss som heter bellos gnagarblandning lyx utan pellets. en säck på 15 kg o sen blanda ut den med mysli.

Väldigt olika beroende på vad jag har hemma.. Basen består av musli iaf.
Qui dormit, non peccat

Frebacos musli som innehåller spannmål från de fyra sädesslagen + smaker från skogen - blåbär, hallon, lingon och tranbär - samt russin och fiberberikade cornflakes.
jag har inte råd att hålla på o köpa myslipaket på ica. de kostar nästan 30 kr o håller i 3-4 dar om man har tur.

#6 Nej vilken sorts musli har du sett? ICa har en bra musli som kostar 12 kronor och en ekologisk som kostar 16 kronor tror jag=) de är inte så farligt=)
Qui dormit, non peccat
just nu har jag axa blandningar. va extrapris. två för 47. ena påsen öppnades i förrgår o kommer ta slut idag.

axa har en osötat musli blandning på 1 kg för 18-19 kr….den tycker ja e bra som grund…..sen får man lägga till lite nötter å frukt…
den jag har nu räknas nog som sötad i o med att det är frukt i som är sötade. innehåller rostade kokoschips. papaya, havrepuffar, majspuffar, samt alla sädesslagen då…
osötad musli, torkad banan, osötade rispuffar, sen får dem care+ råtta…

Oj, jag glömde att jag har dinkelpuffar i och knäckebröd och några konstiga gröna avlång grejer^^
de där gröna. är de sånna fyrkantiga stavar man köper i zooaffär?

Njaa, inte riktigt dom fanns i en påse jag vann på en utställning. Torkad frukt fast dom är som gröna stavar ungefär. Är dom inte bra?
inte en aning :P tror jag har sett samma i djuraffären i så fall. men de va i olika färger. en länk till dom jag tänker på.

Aa, såna är det fast inte lika långa "stavar". Råttorna gräver ner dem i spånet.^^