Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1387 ggr
wintermynta
0

Håll tummarna

Vore snällt om alla ville hålla tummarna för mig och min sambo imorgon. Då är det den berömda rättegång och äntligen kommer det bli fastställt om vi blir återbetalningsskyldiga eller inte.
2006 hyrde vi ett hus men när dom upptäckte att vi hade råttor så vräktes vi och stämdes bla på nästan 13000kr i saneringskostnader pga av råttorna. Nu nästan två år senare är det då dags att bevisa att tamråttan är ett husdjur och inte ett skadedjur. Så snälla håll tummarna & tassar för oss och våra pälsklingar.

silverorm
0

Lycka till!! Håller både tummar o tassar här!

Amoz
0

Stod det något om att ni inte får ha råttor (eller djur överhuvudtaget) där? Annars borde det inte vara någon risk.

ElinLi
0

Håller tummar och tassar!Glad

Tramsa
0

Jag ska hålla en tumme för er! Det där var en helt sjuk historia.. :(

rumpelstinskin
0

håller tummarna och tassarna

Nicciz
0

Skit oxå det hade jag glömt :( Men självklart håller vi tummen och tassen här hemma också Skrattande

KickanW
0

Håller en tumme här också! Vore fruktansvärt om något sådant gick igenom :S

idaleck
0

Håller tumme här också.

sockerrattan
0

håller tummarna oxå!

Mia//

Allamej
0

tummar hålls, och några svansar

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

AnneN
0

Håller tummar och tassar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hus-musen
0

håller tummen o tassar för er! säger de att råttor inte är husdjur så sparka dem där bak o visa dem till oss=)

Qui dormit, non peccat

SweGizmo
0

LYCKA TILL:D vi håller tummar och tassar här hemme för er!:)

Min blogg: SweGizmo.se

wintermynta
0

#2 Nä det enda som stod var att vi inte fick ha hund eftersom klorna kunde repa parketten nere samt att hundar kan göra stor skada på tapet, väggar mm.

Tack för erat stöd. Är så nervös inför imorgon.

Amoz
0

Då ska de inte kunna dömma er för något sånt, eftersom det inte stod något om det.

Håller tummar, tassar och fenor här ^^

emmeb
0

Här håller vi tummar och tassar! Stenhårt!!! LYCKA TILL!

Glimmersr8or
0

Håller tummarna! Lycka till!

piaca
0

Tänker på er! *håller tummar*

bobbs
0

Ojoj, lycka till! Även här hålls det tummar! :)

Ninja
0

Lycka till, wintermynta! Hoppas verkligen inte att dom kommer undan med det här. Som sagt, det är verkligen dags att visa folk med fördomar om råttor att de är sällskapsdjur.
Gillar inte folk råttor så fine, men låt oss som gör det, göra det. 

Hoppas verkligen rätten inser vilken befängd historia hyresvärdarna hittat på.

All lycka och styrka till dig!

SweGizmo
0

vi håller fortfarande tummarna här!:)

[kalelo]
0

Berätta hur det har gått sen…

Falurven
0

Håller tummarna och tassarna som sjutton här! :o

Mvh Nathalie

zoolatri
0

Här hålls alla tummar och tassar i närheten! Hde det inte handlat om så mkt pengar så hade man kunnat skratta åt hela spektaklet. Det är ju så dumt!

Terato
0

Å, håller alla tummar!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

firefly
0

Håller tummarna här med! Hoppas det går bra, sån idioti ska inte gå igenom :(

AlexTheMouse
0

Håller tummarna! Det är ju helt sjukt att dom kan vräka er på det där sättet. Enligt mig så är de dom som har gjort fel i och med att de inte informerade er om vilka husjur man får ha och inte ha. Rådisar är ju som vilka djur som helst idag i och med att det har blivit så populärt med råttor som husdjur. Jag säger bara till dom: Ta reda på fakta innan ni dömer ut andras husdjur!!! Obestämd

RatLover
0

Håller alla tummar och tassar jag kommer åt!

CamillaS
0

Hur har det gått?
Det var verkligen en sjuk historia du fick vara med om, hoppas verkligen att det gick bra för er..

Molle08
0

Håller tummar och tassar för dig Wintermynta

wintermynta
0

Jaha så blev det uppskjutet igen.
Vi hade så stark bevisning att dom fick kalla fötter och bad om 14 dagars uppskov för att "hitta" nya bevis som kan tala till deras fördel.
Nytt datum är satt den 17 dec men det kan bli efter jul & nyår. Jag vill bara ha detta ur världen nu! suck.

Tack för ert stöd i alla fall, känns skönt med människor som förstår vilken sits vi är i.

Kram på er.

SweGizmo
0

#31 mhe:( vilka fegisar dem är!

hoppas det går bra för er iaf:)

Amoz
0

Vilka fega typer! :O Men då har dom antagligen inte tillräkligt med bevis och kommer nog inte få heller med tanke på att det var 2006(?)  Kan inte ni stämma dom för något? Tycker snarare de borde få betala för massa problem

AnneN
0

#31 då fortsätter vi hålla tummarna… Men det verkar ju ändå som att det går åt erat håll eftersom de var tvugna att be om mer tid!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

idaleck
0

Jobbigt!

Vilken domstol är målet uppe i?

silverorm
0

Jaha..?? Då får ni ta nya tag då..! Vilken jobbig situation, men positivt att de inte har tillräckliga bevis!? Bara att bita ihop och ta nytt andetag! Ni kommer vinna det här!Glad Ni har ju hela djur/rått Sverige bakom er!

Amoz
0

Btw, du kan ju hoppas på att dommaren själv har råttor hemma ;P

CamillaS
0

Nu får jag också hålla tummar och tassar att ni vinner den här sjuka tvisten!
*Kram på dig*

piaca
0

Kan man få adressen till "tokstollarna" så kanske vi kan "hälsa" på dem med alla våra råttor? Oskyldig

Klart att ni kommer att vinna! Alla tummar är hållna fram till dess att ni vunnit målet!

wintermynta
0

#35 Vi är upp i tingsrätten.

#39 HAHA vilken underbar syn det skulle vara. Ring på dörren deras och bara välla in.

idaleck
0

#40 okej, får jag fråga vad man driver målet som? Vad är åtalet liksom? Utan att vara insatt så känns det ju som ett tvistemål, men då borde det drivas i kammarrätten och inte tingsrätten..men i tingsrätten ska ju den ena parten vara staten, vilket känns lite skumt ?

haha, jag hoppas du inte tar illa upp över mina knäppa frågor, är lite hjärntvättad när det gäller juridk just nu och analyserar typ allt jag ser… :P

wintermynta
0

# 40 Nu ska jag se om jag kan få till det rätt. Målet är ett fodran & skadeståndsärende på 38 000 kr.
Kärande är våra förra hyresvärdar och svarande är vi.
Åh nä det är ingen fara , fråga på du jag tar inte illa upp.

idaleck
0

Okej, men då måste det vara kammarrätt eller länsrätt?

I tvistemål har man kärande och svarande, i allmänna mål (som drivs i tingsrätt) finns en åklagare och en tilltalad. Och det här måste ju definitivt klassas som en tvist mellan två parter…

Jag gissar ju bara hejvilt men jag gissar på kammarrätten iaf:P

Tassar
0

Hur ska dom kunna bevisa att det var era tamråttor och inte vilda råttor/möss som orsakade (det påstådda?) behovet av saneringObestämd

idaleck
0

Ääääääh glöm det jag skrev. jag yrar en massa…tvistemål kan visst tas upp i tingsrätten. Jag bara virrade till det hela lite. Sorry!

Terato
0

Men gud vad trist att det blev uppskjutet!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

wintermynta
0

Nu är det över. Vi förlikade och dömdes till att betala 15 000kr.
Valet var inte mitt men både sambon och vårat ombud ansåg att det var det bästa.
Så ja det känns censur bittert.

piaca
0

Va!! Skandal!! Skrikandes Oo vad jag vill göra livet surt för några speciella personer..

Men den summan är iaf mindre än vad utgångssumman är men det är ändå inte rätt att ni ska betala. Anser jag iaf. Men skönt att det nu är "ur vägen"

Många kramar fyllda med styrka och lycka inför framtiden!! Kyss

Lancia
0

Varför skall dom sanera? För att dom tycker att råttor är skadedjur eller för att råttorna faktiskt orsakat så mycket skada att det måste saneras? Hurfasen kan dom få igenom det här målet om det bara var hund som förbjöds och inte annat? Du kanske redan har skrivit om allt detta nånstans, då ber jag om ursäkt för att jag missat det.

silverorm
0

#47 Usch då!! Styrkekramar till dig o din familj!!

idisen95
0

#47 uch det är ändå mkt pengar ni skulle kunnat köpa gätte mkt råttgrjor för dom pengarna

hus-musen
0

Ush vilka idioter!!

Qui dormit, non peccat

Raaata
0

Håller med #58 alla här på råttor iFokus kan bevisa att råttor är inget skade djur om då sitter i bur.!! IDIOTER!

SweGizmo
0

men uch vad tråkigt:( vilka idioter.

gulzebra
0

Jag måste få fråga - du skriver att ni förlikade, innebär inte det kort och gott att ni gick med på att betala? Eller har jag fattat helt fel?

Om jag har fattat rätt så förstår jag ärligt talat inte vad ni andra gnäller om, för då har de ju faktiskt gått med på att betala en viss summa. Med extra betoning på om jag fattat rätt så ingen missuppfattar mig nu :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Malin-Trotsig
0

#55 - Jo, förlikning betyder att båda parter gör en överenskommelse och genomgår ingen rättegång.

gulzebra
0

Sicken tur, då är jag inte helt bakom flötet då ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram