Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 926 ggr
XmangoX
0

Hmm...

Varför måste man ha två råttor ??    eller som ja fattar det nog men som säg era fattningar. ^^

Crispig
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De behöver kompisar i buren. :) De är mycket som människor på det sättet. Att föralltid vara en ensam människa ensam i en lägenhet är inte kul. Mat och vatten och en, vi säger hund, som kommer in någon timme om dagen räcker inte för att man ska vara glad.

Om du bara tittar på lite av bilderna inne i forumet så kommer du nog se hur mysigt de har med varandra :)

Love-
0

för att dem är flockdjur och enligt lag måste alla flokdjur leva minst två

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

hus-musen
0

för det första är det lag på att råttor (och andra flockdjur) ska vara minst två, om de inte är aggresiva mot sina likar.

för det andra så är inte en människa ett tillräckligt sällskap så synapserna i hjärnan förtvinar o råttan blir mer eller mindre "handikappad" när det gäller att kommunicera.

Qui dormit, non peccat

Bim
0

Videon i #1 är ju en jättebra förklaring! :) Titta på den så förstpr du varför.. :)

KickanW
0

Att det är lag är ju ingen förklaring till varför de ska vara flera.

Jag tycker det borde räcka med att de är flockdjur. De är skapta att vara fler än en och i naturen lever de i flockar. Varför skulle det vara annorlunda om man har dem i bur?

XmangoX
0

asså jag skrev bara att ja fattar nog men jag ville läsa era sammanfattningar >.< ni behöver inte som tänka er att jag e så dum och skaffar 1 !!!!!!

KickanW
0

#6: Det är väl ingen som sagt att du är dum eller att du kommer skaffa en? Du frågade varför vi tycker att man ska ha fler än en - vi har svarat.

XmangoX
0

ja men detdär frågetäcknet i slutet var som att du skulle ha frågat mej eller nå¨t ^>.< men nu fattar jag ^^ (jag e dum PÅ RIKTIT) x)

KickanW
0

Ingen fara.

Det är precis det där som är farligt med internet… Men tolkar så lätt in en massa saker som inte alls behöver stämma.

XmangoX
0

Ja ^^ bra att du förstod ! O.O : )

pebb
0

#1 Gud vilken helt underbar film!!!! Nog för att mina råttor gillar varann men sååå gulliga e dom inte tillsammans, härligt att se!!

Falurven
0

#1: SÅ fin video! Tröttnar aldrig på den :'D

Mvh Nathalie

Crispig
0

Tycker massa om den, inte min men iaf ^^

Angeln--89
0

Jätte bra film Skrattande

Angeln--89
0