vitaminer?
Hjälper inte alls om du inte har opaka svarta flaskor eftersom vitaminerna är ljuskänsliga :) Varierad och bra kost ger råttorna alla de vitaminer de behöver :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag ger droppar i mitt vattnet till mina växande råttor.
Ni vet väl att det är slöseri med pengar? Att iom att dom utsätts för ljus så blir dom overksamma?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
på vilket sett blir vitaminerna overksamma när de är utblandade i vattnet? då måste detta ju även gälla vitaminer brus till människor?..här slösas inga pengar i onödan..testar allt för mina djur..
"…om du inte har opaka svarta flaskor eftersom vitaminerna är ljuskänsliga" som allamej säger, vitaminerna tål inte ljus. Utsätts dom för ljus så "dunstar" väl det nyttiga i det bort. Du kan ju testa att typ vira in flaskan i remsor av en svart sopsäck så att det blir mörkt i flaskan, men med en bra kost så sa ju allamej också att det inte skulle behövas? :)

Väldigt onödigt att ge extra vitaminer om råttan är frisk och får en varienrande kost. Dessutom så försvinner de verksamma ämnena i kontakt med ljus så efter en stund så har man bara smaksatt vatten kvar. Samma gäller vitaminer för människor, skillnaden är att vi dricker upp ett glas på en gång så de är fortfarande vitaminer kvar i glaset.
Qui dormit, non peccat
#3 Jag fick den med när jag köpte råttan från uppfödaren 
jag har en sån flaska nån stans men jag har tappat bort vitaminerna men jag märkte ingen skillnad