Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 576 ggr
[FrejaGna]
0

hamstervadd..

jag köpte en begangnad hamsterbur för utställningar, och det följde med sånt där hamstervadd, står att det är naturligt så det gör inget om dom äter det, men jag undrar är om det är nåt jag kan använda nu när jag ändå har det till råttorna eller ska jag bara slänga det?
vet ju det här med att det har fastnat kring hamstrars fötter och stoppat blodtillförseln osv, men är det verkligen så farligt? Med tanke på att så många ändå använder det och säljer det, är det bara dom som är dumma eller? :P

hus-musen
0

Är det vadd så ska det bort på en gång, många råttor har förlorat tår pga sånt där.

Qui dormit, non peccat

Allamej
0

Inte bara tår… hela ben har förlorats på så vis

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[FrejaGna]
0

ajdå, då var det som jag trodde. tackar!

att dom fortfarande säljer sånt då :(

Bella-R
0

Släng det. Det kan vara direkt livsfarligt, inte bara för hamstrar, utan för andra gnagare oxå. Som det nämndes ovan så har det skett en del olyckor med sånt vadd. Det är superdumt att det fortfarande säljs, men okunniga som dom flesta djuraffärer är så är det egentligen inte konstigt.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[FrejaGna]
0

okej, då vet jag :)