Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 941 ggr
Ninja-Fish
0

ny här

hej jag är ganska så ny på råttforuket… jag har en mörkbrun råtta som heter Jim världens goaste om jag får säga det själv.

jag har alldrig haft råtta före Jim och tycker inte egentligen om råttor men Jim är annorlunda tycker jag

(skulle gärna lägga ut en bild men mobilen har ej ngn usb och vi har ej ngn diggi-kamera

Allamej
0

Hej och välkommen :) Här kommer du att få lära dig massor med bra saker om råttor. Och en av de sakerna som kommer att sägas oftast är att du bör skaffa en kompis till Jim :) Så jag säger det direkt

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0

Hejsan!

Va trevligt att du hittade hitGlad lägg gärna upp bilder på din älskling!

Tänkte passa på att tala om att råttor är flockdjur och att det är lag på att man ska ha minst två.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

Välkommen välkommen! Instämmer med de andra :)

wintermynta
0

Hej och välkommen hit.

Hoppas du ska trivas.

mvh mia Sajtvärd här

TienMu
0

Välkommen!!! Cool

Ninja-Fish
0

Tack!

det är så att Jim kan ej vara me andra råttor han attakerade både sin mamma syskon och sedan pappan när de bodde tillsammans. vi ha även provat med en kompis som fick sitta i en bur brevid i 2 veckor och sedan när vi släppte in blev det storbråk. men han är världens snällaste när de ej är andra råttor me. jag skulle först köpa en mus men sedan stannade vi hos dem vi skulle köpa och hon visade oss några råttor också och sen fick vi en råtta istället för en mus hem ( ska leta i gamla filer och kolla om vi har en bild)

hus-musen
0

#6 Ah redan så tidigt alltså.. stackaren! Då kan han inte leva med andra råttor och då är det fullt lagligt att ha honom ensamGlad

Hur gammal är din pojke? Synd att du inte har bild=)

Qui dormit, non peccat

mimmi76
0

hejhej välkommen hit:)

Ninja-Fish
0

han är född i början på förra sommaren och jag tycker ganska synd om honom han skulle avlivas om ingen vill ta honom så jag kunde inte låta bli! han kan ett triks också tog ett tag med sen satt det! om jag säger stanna så lägger han sig ner sen går jag en bit och vänder mig om och då kommer han eller ja om man har godis kommer han och ibland är han inte på humör för detTungan ute

hus-musen
0

Hihi va gulligt=) Mina fattar inte vad stanna betyder, de kan bara stå upp=)

Qui dormit, non peccat

Ninja-Fish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så ja hittade en bild från första dagen han var i vårt hus han är mörkbrun men de syns ej så bra på kortet.

uppfödaren sa att han var dumboörad och släthårig, pappan var rex och mamman också släthårig och att båda var dumbo men vad menas med släthårig och dumbo?

silverorm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 Välkommen!Glad Så fin han är! Dumbo betyder att hans öron sitter lite lägre ner på skallen och i han fall även är rundare (men det finns en uppsjö av varianer av dumbo öron). Släthårig betyder just vanlig päls, slät! Rex är när de är krulliga el lockiga och saknar täckhår.

Se foto! Till vänster rexpäls till höger dumboörad råtta.

Ninja-Fish
0

ok tackar!

Falurven
0

Vilken liten sötnos :'D

Mvh Nathalie

Ninja-Fish
0

tackså mycket!

jag vet att de är ett tag till men jag hadde  tänckt skaffa 2 andra råttor när han dör. för som jag har fårståttdet lever en råtta ca 3-4år? iaf ska jag ha 2 hannar eller 2 honor vilket passar bäst ihop?

KickanW
0

De flesta råttorna dör när de är runt 2 år gamla.

Honor eller hanar är vilket som, du kan söka på forumet så finns det lite trådar om skillnader mellan könen.

*editerade lite*

Karmatarerskanise
0

KickanW; läs inlägg #6 :)

Ninja-Fish
0

ok tack! ska börja direkt!

cosmonita
0

Välkommen till forumet Glad

Ninja-Fish
0

de blir mycket tack. men tack igen!

Ninja-Fish
0

så nu har jag satt vid datorn hela dan och läst massa rått texter runt på internet så rätta mig om jag har fel och ställ egna frågon för jag börjar få klem på de härCool

Släthårig-ja de som Jim är

Rex- lite krullig/lockig päls

dubbelrexad- lite pälstussar här och där och ska alltid sitta med håriga råttor

naken- ja de säger sig ju sig själv

råttor ska alltid sitta 2 eller fler om de går

det finns ngn sjukdom som de föds utan svans som är ärftlig

och sen kommer jag ej på ngt mer för tillfället men fråga jätte järna (nybörjarfrågon)