rått present
men säj inget till henne!
vet någon var man kan köpa korgar? (som man sätter fast i gallret

Kanske en råttkompis? ;) Gå på en loppis, där fins det säkert korgar!
ok, ja ja tycker också kompis hälls av allt men min mamma hon fattar ju inte dedär hon säjer att sessan anser min som en flockmedlemm. knappast…
Fråga din mamma om hon tycker att Sessan och du pratar samma språk ;)
ÖB finns det säkert korgar på. Ge henne nåt supergott, leverpastej t.ex. då blir hon glad :)
tack för tipsen niffen :D jag tänker göra nått råttgått (rått gott)
eller denhär? ( jag ska ha fleece i)
Den i #8 verkar bäst om du hittar nåt smart sätt att sätta upp den på. Dom andra verkar så höga och smala, så hon kommer nog inte uppskatta att ligga där. Fleece är bättre, inte så trådig, mjukare mot nätet (i korgen) och lättare att tvätta(och blir inte lika lätt missfärgad av kiss). :)
Jag har korg #8 tycker den är väldigt bra och råttorna gillar att ligga i den. :)
Jag tycker också en kompis till henne. Om du vill kan jag ringa till din mamma och prata lite, finns nog flera på forumet som kan tänka sig det. Det är faktiskt djurplågeri och det borde gå att få din mamma att förstå det.
nu när sessan är så pass gammal och bott själv under sitt liv kan det faftiskt vara för sent men en kompis till henne tyvär :(

#16 tror jag med! Jag tycker så grymt synd om den råttan!
#16 nej hon har fått träffa min kompis råtta och några andra och hon kan komunisera med råttor en liten kämpe
har din kompis oxå en ensam hona? o bor hon nära? en tanke, era råttor bor ihop så får ni ha båda råttorna varannan vecka… altså en vecka hos dej o en vecka hos din kompis.
#19 nej bara tillfälligt hon ska köpa en kompis i veckan..nej hon borinte speciellt nära hon bor inne i stan och jag i förorten men vi går på samma skola det skulle ju funka för jag är hos min mamma när hon är hos sin mamma och så… :D

Meh jag fattar inte vad det e som e så svårt .. råttor MÅSTE vara minst två .. punkt slut!
#21 Det är min mamma som tycker att vi har för många djur antingen bort med masrsvinet eller råttan och skaffa et till av det vi behåller men min lillasyster vill inte sälja sitt marsvin…. och jag vill inte sälja sessan…jag har tjatat på mamma hur mkt som helst men vi får inte men jag fick ju ett bra tips från niffen…

Det viktigaste är ju vad som är bäst för djuren..

#22 du vet väll att det e lag på att marsvin oxå ska vara minst två å två ?
#24 ja det vet jag.

Dåså alltså jag fattar inte .. Ni skaffar djur som ni vet måste hållas i par när ni vet att ni inte får ha mer en 1 djur …

Snälla håll er till tråden. Diskutera övriga saker via pm men respektera ändå skrivreglerna.
Du kan göra en liten tårta till henne som present. Jag brukade (när jag hade några råttor) göra plätttårta. Det är precis som med pankakastårta fast man gör med plättar. Man kan tex ta en plätt och bre jordnötssmör och sen andra lagret bär osv. Jätte gott och populärt.
#27 tack för tipset och jag hade också tänkt säja att det spårade ur
#26 jo vi fick 2 marsvin av en "bonde" dom gav bort alla smådjur så då hade vi 2 marsvin och sen för ett tag sen gick den älsta bort altså mitt marsvin och vi har inte lust att skaffa marsvin efter dom och det är svårt att sätta ihop 2 hanar som är ca 3-4 år … och råttan min "kompis" köpte 2 råttor i en djuraffär utan att fråga sin mamma (och dessutom är hennes pappa "dödligt" allergisk mot råttor) men dom är skilda, och så var det 1 hona och 1 hane hon sa till sin mamma men hon värkade avsky råttor så dom gömde hon under sin säng i en skokarton för musburen var för liten.. men hennes mamma märkte råttorna och vi fick ha dom uppe hos min pappa som dessuton nu var 3 för att hon köpte 1 till
fast hon inte får ha råttor… jag fick ha nisse och sessan hos min mamma och den 3 e men i smyg, sessan fick en stor bur för nu vísste vi ju att hion var dräktig… och nisse fick ha musburen och den 3 råttan fick också vara i musburen för att dom har samma teckning…men min mamma märker det såklart och så gömmer jag henne på 2 andra ställen men hon rymmer och vi får fånga henne men märker att det inte är nisse.(det är en hona) vi fixar en till bur till nisse och musburen får strumpan som den 3:e råttan hette bo i men i ´min "kompis" pappas källare hon får myslü och vatten, och jag får ge bort nisse till några vi känner som bor på landet.och ungefär då får sessan 1 små underbara ungar.och ca 1 vecka senare blir 3 st orm/ödlemat tilll några vi kände. och ännu lite senare blir 3 till orm mat då har vi 6 ungar kvar och mamman 3 honor och 3 hanar. strumpan avmagrar lite men vi lyckas sälja henne sill 3 nio åriga pojkar som sa att dom fick ha henne, vi blir överlyckliga men nej nej dom frågade inte så vi får ta tillbaka henne… hon tar upp henne i en kartong under sängen men hennes mamma märker henne och tror att det är nisse, aja ca 1-2 veckor senare har strumpan avlidit och så var det inget mer med henne vi fick inte heller lämna tillbaks henne till djuraffären för ägaren sa att hon skuklle bli mobbad. men nejdå, vi frågade tilloch med 2 av mina kompisar om dom ville men min "kompis" ville lära känna dom först(hur kan man det är ju för råttans skull) aja sessans ungar växer på och mår bra men så är det dax att lämmna boet 2 ungar filur och pälan får min föredetta låssas syster och dom 4 resterande får orm ägarna :'( saknar bebisarna…(så dåligt att jag inte hade hittat hit till iFokus tidigare )
Det är mina histrier om varför minn familj har ensam djur och kom inte från ämnet för mkt!

Okk, men aja struntsamma ^^, Men du kan väll typ göra en kaka elr något ?