Kull planeras för fullt
Mamma Lillis är ba hd rex, född 080401, väger 300 gram och pappa Fizzy är fa rex dumbo, född 080107, väger 600 gram.
Ungarna kommer någon gång i början på februari. Om Lillis är dumbobärare så blir det några dumbo bebisar, annars blir alla toppisar, vi vet inte än. Det kommer bli flera roliga färger och både släta, rex och dubbelrex.
Båda har stamtavla och jag har kontakt med flera av de äldre i stammen.
Hör av dig om du är intresserad så tingar vi en eller flera åt dig!
Eller om du bara undrar något.
OBS, säljs såklart inte som ensamråttor eller mat!
Jag kan ta kritik, då det här är min första kull. Jag anser mig själv tillräckligt påläst, men kom gärna med tankar och åsikter!
Då kommer min första fråga. Varför avla dubbelrex?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag vet att dubbelrex sägs inte vara hälsosamt för råttan men jag vet också att med lite extra omvårdnad så mår dom faktiskt inte sämre än vanliga råttor. Dom dubbelrexar jag har haft har jag smörjt in noga när det behövts, vart noga med att det inte drar där dom är och sådär. Det kommer bli några få dubbelrexar, och alla är förmodligen redan paxade av erfarna råttägare, det beror ju på hur många det blir.
Både hanen och honan vi ska avla på älskar att umgås med både människor och råttor och passar så himla bra som tam djur. Även honans mor som är dubbelrex älskar att umgås med oss, hon är nog den människokäraste råttan jag har träffat. Trivs hur bra som helst att umgås med oss människor och charmar alla och har inte visat på något sätt att hon mår dåligt.
Jag har även pratat med en uppfödare och hon lovar att hjälpa till under hela uppfödningen. Så jag har en "mentor" till min första kull så att säga.
Jag är så förväntansfull och kommer lägga all min tid på det här.
Bra fråga x)
Mvh Nathalie

hmm…hon försvann…
*Putt* nu blev jag också nyfiken
Jag kan skvallra lite. Honan gick tom och i slutändan verkar MissCaandy vara rätt lättad över det eftersom hon inte riktigt tänkt igenom parningen! (Rätta mig om jag har fel, om du loggar in och läser det här sen.)

Jag tror det är hon som fick problem med en abcsess på honan så hon absoberade kullen. men är inte säker

Honan fick en abcsess på halsen och antingen avslutade dräktigheten eller så var hon skendräktig.
Hade kontakt med Candy ett tag angående kullen och de skulle ha föds i mitten av feb men det blev tyvärr inget.