Röd/brunt "finger"
Igår kväll så såg jag att Kottens ena nagel är rödbrunt. Han verkar inte ha ont eller så, men det ser läskigt ut. Jag vet inte alls vad han har gjort, har inte märkt nått konstigt alls. Ska jag ta honom till veterinären eller ska jag vänta och se om det försvinner?

Har nån av era råttor haft så nångång?
nej, kolla fall det är kvar när helgen är över och om det är det kanske en tur till vetten , jag skulle iallafall gjort det, med sök lite på nätet efter samma ''syndrom''
jag har kollat på nätet men hittar inget :/ kanske nån annan här i rif vet.

Okej. Jag hoppas verkligen det försvinner, och att det inte är nånting allvarligt..

Vad menar du med rödbrun? Är det snor sen han putsat sig? Lägg upp en bild!
Qui dormit, non peccat

#6 nageln kommer lossna o sen kommer de att växa ut en ny. Inte mycket att bry sig om men se till att ha rent i buren för att undvika infektioner=)
Qui dormit, non peccat
7# är det vanligt och varför blir det så?
så där har min ena hane också fast i hans fall har negeln växt snett efter det:/
Min blogg: SweGizmo.se

#8 Han har väl antagligen fastnat o klämt sig någonstans, de är väl rätt vanligt antar jag.. de man ska hålla koll på är de kan bli svullet o infekterat precis som om de var ditt eget finger du klämt.
Qui dormit, non peccat

#7 Okej, vilken lättnad att det inte var något farligt då =) kan han ha fastnat i nån filt eller nått, att det är därför nageln är så?
ska städa varje dag åt honom =)

"10 om det blir infekterat, vad ska jag göra då?
Då tar du honom till veterinären. ;)

#11 ja han kan ha fastnat i en filt eller liknande o dragit till. Om de blir väldigt infekterat med var o så så bör du ta honom til en veterinär o få antibiotika. Men håller du rent så är de nog ingen fara=)
Qui dormit, non peccat

#14 Okej, ska jag tvätta fingret oxå med vatten eller med nått antibakteriellt? Tänkte fall det hjälper oxå?

#15 Koksaltlösning kan du ju använda för at få bort lite bakterier=)
Qui dormit, non peccat

#16 Okej, ska fixa det direkt =)