Ägg
Jag har hört att på olika ställen att ägg är bra och dåligt.
Jag har hört att ägg inte är bra för järnupptaget stämmer det?

Jag vet inte så mycket om ägg , men jag ger mina ägg 2 gånger i veckan och så får dom annat gott som grömsaker,ris m.m
Men jag har aldrig hört att ägg är farligt.

ägg är nyttigt och bra för både människor och råttor, och ägg innehåller järn, proteiner, på folacin, B,- och B,-vitamin, D-vitamin och A-vitamin.
Ägg försämrar inte järnupptaget. Och ägg innehåller faktiskt järn så jjag vet inte vart du har fått höra at de ska vara dåligt?
Qui dormit, non peccat

Håller med Hus-musen:)
mina får jätte ofta ägg

Mina grabbar är helt tokiga i ägg 
Brukar ni koka ägget eller ger ni det rått?
Själv varierar jag :)
Det vara bara en person som sa det så jag ville bara veta om det var sant

ja get mina både rått å kokt
jag brukar knäcka ett par ägg i en mugg och hälla i grönsaker. sen mickrar man så det stelnar. råttorna tycker det e kul att pilla ut majs och ärtor ur äggmassan.
#9 åh, måste testa :D haha
en snabbvariant till en rolig o nyttig middag, tar bara några minuter^^
Jag har läst att man inte ska ge äggvitan och gulan tillsammans eftersom äggvitan gör att kroppen inte tar upp B -vitaminerna i gulan. Men jag är inte helt säker 
Rå äggvita ska man inte ge eftersom det precis som #12 skriver försämrar b-vitaminupptaget. Samma gäller med hundar, katter m.m.
Rå äggula är dock supernyttigt, men man bör alltså separera dessa. Kokt äggvita är ingen fara.

mina brukar alltid lämna vitan ändå vare sej den är kokt eller rå så ja bruka rinte alltid separera den….men de kan ju va bra å gör aom man har glupska små saker *lol*
Mina töser är galna i ägg. De brukar få kokt ägg två gånger i veckan. Har jag inte ork, så får de två ägggulor.
Gäller dock att akta sig när man ger dem ägg, de anfaller ;)!

Ja, jag instämmer med #15. Ägg (och gröna ärtor)=akta fingrarna.

Håller med #16 & #15 mina älskaar ägg.
oki men det hon menade igentligen var nog att man inte skulle ge ett helt rått ägg.
Mina är helt tokiga i ägg! Sätter man in ett oskalat kokt ägg så är det rena rama favoritsysslan att öppna och äta xD
Mvh Nathalie

Ja tror inte att det är hela världen om de skull råka få både gula å vita nån gång ibland, men somsagt mina tycker bäst om gulan! :)
hehe ja ärtor e gottis de….å likaså majs!