Filmen Willard
Har just kollat på filmen Willard, o de var verkligen gott om råttor i den!
Fast jag visste inte att det finns så många vilda råttor som inte är agouti=) De sprang ju runt black, choklad bla i teckningarna varigated, eubk o ambk
Och en GP-råtta
Fast jag undrar vad Sokrates är för färg? Min skärm är lite dålig, men han ser inte ut att vara en BEW, hans päls ser för grå ut. Svartögd är han iaf=) Funderar om han kan vara en Pearl? Fast de har ju ioförsig andra färgervarianter över havet
Nån som vet?
Qui dormit, non peccat

*sokrates är ingen tamråtta, utan en GP råtta*
You can't spell Bitchy without Itchy

#1 nej big ben är en gp
Qui dormit, non peccat

så kanske det var >_<
dålig med namnen -________-
You can't spell Bitchy without Itchy

Jag har inte sett filmen eller så, men det kan ju vara så att regissören/medarbetarna kanske inte var jättepålästa angående vildråttor och deras färger.?Råttorna i filmen är väl nästan garanterat tamråttor. Dom tog väl såna färger som såg lite "vilda ut" kanske :) (Min gissning bara!)
Hittade förövrigt en kul grej på IMDB om filmen: (Dom har en sektion som listar olika fel i div. filmer)
"The gender of the two main rats, Socrates and Ben change through out the film. In some scenes the rats are male and in others they are female."
Är detta något du tänkte på under filmens gång, husis? :D

#4 Jodå de har verkligen plockat in alla råttor de kunnat hitta, o för någon som inte kan något om råttor så ser de väl inte skillnaden heller, så länge råttorna är mörkt färgade
Jo Sokrates tappade pungen ett par gånger,o formen ändrades men Big ben tänke jag inte på.. Var mest irriterad över att han i huvudrollen lyfte Big ben i svansen ett par gånger!
Du hittade inget om vilken färg sokrates har? Eller ja, sokrateserna då=) Ett tag tyckte jag han såg ut som en väldigt blekt roan=)
Qui dormit, non peccat

Tyvärr hittar jag ingenting om färgen och jag har som sagt inte sett filmen än. Rekommenderar du den månne? :)
Har dock hittat att det finns två versioner av filmen, originalet från 1971 samt en nyinspelning från 2003. Jag misstänker att det var den senare du såg? Ser ochså att filmen är taggad som "skräckfilm", är det för att folk tycker råttor är läskiga eller är det en skräckis på riktigt? :P

#6 Ah synd.. Hittar inget om färgen jag heller..
Jo jag såg den nyare filmen, den är verkligen inte en skräckis! Eller ja, är man livrädd för råttor så är den säkert hemsk=) Visst finns det några lite obehagliga scener med lite blod, vet inte hur mycket jag ska avslöja om du vill se den=)
Qui dormit, non peccat

Äsch då, blod är fint. :D Ska ladda hem den (förlåt mig storebror staten! ;> ) och titta på den asap så får vi se om jag lyckas urskönja vad det är för färg.

Hihi gör det=) De är minst två olika färger iaf har jag räknat ut=)
Qui dormit, non peccat
Kanke är de grannens råttor som flytt sin kos till dera hus^^

Ååh filmkväll hos Lancia alltså 

Nu blev jag nyfiken. Vad är det för film? :)
Mvh Vinetta

Ah, tittade på en trailer på youtube.. Verkar jätte bra! Ska se om Alvida ( GlitterGris här på rif ) vill se den med mig :)
Mvh Vinetta
åh en film med rådisar, måste se :D
Det är steven king som skrivit boken va?

#15 Nej filmen är baserad på novellen Ratman's Notebooks av Stephen Gilbert.
Qui dormit, non peccat
Jag diggar hårt den filmen.. men jag ser själv den.. men bara få min kompis att vilja se den också men han har råttfobi..
Man kanske borde säga att den är lite mer än lite blodig… är man djurvän så mår man ordentligt kasst ett par gånger… +Jag blev rent ut sagt förbannad på honom!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor