Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 576 ggr
elvissspringsteen1
0

en till?

kan man släppa ihop en ung råtta med två vuxna? det gäller honor…

Bim
0

Ja det kan du absolut göra! :)

elvissspringsteen1
0

dom ja redan har blir inte sura på den nya då? dom e bitska mot mig, så jag vill inte sälja dom jag har för de har ja inte hjärta till, men jag vill ha en annan som jag kan ta i… dom har alltid varit så mina två dom hugger så fort man ska ta upp dom..

Bim
0

#2 hmm, då vet jag tyvärr inte… :( Det är nog från råtta till råtta.. Ingen kan nog säga säkert om dina råttor blir sura mot den nya.. men någon kan nog iaf svara bättre än mig :P

Ladyinred
0

ja de kan vara svårt att avgöra om de bara e aggressiva mot människor. hur e de mot varandra då? bråkar de?

Bim
0

#4 Om de är oskiljaktiga så kanske det är ännu större chans att dom inte släpper in en ny? Eller?

elvissspringsteen1
0

dom bråkar med varandra oxå

hus-musen
0

De borde inte vara något problem att sätta ihop en unge med två äldre.

Är dina aggresiva mot människor? Vet du varför? Några speciella situationer de hugger i?

Qui dormit, non peccat

elvissspringsteen1
0

dom hugger när man ska ta dom i buren, om man bara sätter fram handen å även när dom e utanför buren, vet inte varför dom har alltid varit så. ja köpte dom av en privatperson på blocket.

Ladyinred
0

nja de e bara "störda" råttor som inte kan acceptera nya flockmedlemmar. de ligger ju i deras natur att vilja vara många.

hus-musen
0

om de bråkar med varandra oxå så hade jag inte släppt in en ny bäbis till dem. Jag hade inte vågat.

Men om de inte är hanterbara o aggresiva både mot varandra och mot dig, varför avlivar du dem inte? De mår ju inte bra om de uppför sig så..

Kanske bättre att börja om med två lugna uppfödarråttor med bra temperamet?

Qui dormit, non peccat

teachingbirds
0

Jag tror att det finns en stor risk att bebisen apar efter beteendet, ifall det är så den lär sig från de stora?

elvissspringsteen1
0

igår skulle ja sticka in handen, då låg en av dom i en filt och högg mig genom filten

Bim
0

#12 dom d'r råttorna mår nog inte bra tyvär.. :/ Själv skulle jag nog avliva dom. Jag vet att det är hemskt men det är nog det bästa.. :/

elvissspringsteen1
0

men sen när man har dom ute så biter dom ju inte dfe är värst i buren. nån gång har dom bitit utanför buren men de kan ha berott på mat på fingrar osv. men just när man ska ta dom i buren. dom vill inte bli kelade med heller dom vill bara ner.

NeverToLate
0

Jag hade nog inte velat sätta in en liten råtta till dem, det kan bli problem eller gå jättebra, men om dem hugger mot dig så kan även den lilla apa efter och då har du helt plötsligt 3 råttor som bits, det skulle möjligtvis vara om du köper en bur till och skaffar dig 2 råttor till av en seriös uppfödare eller någon du verkligen litar på. Sen hanterar dem mycket så att dem inte blir som dem andra du har hemma.. Du tror inte du kan träna bort beteendet hos dem du har hemma ? För i så fall du kanske ska lägga ner ännu mer tid på dem men att träna bort beteendet och sen därefter skaffa en bebis ? :)

elvissspringsteen1
0

jag vet inte vad ja ska göra. men det är ju roligare med råttor man kan ta i. ja hade 5hanar förut å ingen bet mig någonsin.

Ladyinred
0

jag förstår inte varför man envisas med att ha kvar djur som man inte kan hantera och som inte mår bra i fångenskap. En råtta ska se dej som en flockmedlem och en råtta biter inte sina flockmedlemmar. Då är något alvarligt fel i huvudet på djuret. Ett djur som inte kan bete sig blir utstött ur flocken och det är lika med döden i det vilda. därför biter de inte varandra. När tamråttor endå bits så beror de på att de e felavlade (eller sjukdom).