Siberian Husky
Någon som har bilder på hur en sådan råtta ser ut? :)

menar du husky roan ???
You can't spell Bitchy without Itchy
#1 Jag vet inte vad jag menar faktiskt.
Min mamma kom i kontakt med en kvinna som födde upp möss och färgen kallades Siberian Husky. Men när jag frågade om det på mus.ifokus så sa några att det finns råttteckning som heter så?
Men hur ser en husky roan ut? Dessa möss ska se ut som hunden siberian husky. Dom är väl vita med ett brunt och blått öga?
jag har puttat upp en bildtråd åt dej med husky roans (det har inget med ögonen att göra, men unga individer har en täckning som påminner om hundens
Finns inget som heter siberian husky hos råttor, det är en hundras. Namnet kan påminna lite om hundrasen, men just "siberian" finns det dock ingen term som heter inom råttvärlden. :)
Husky är en teckning som vanligen hänger ihop med en blekning som kallas roan. Därför säger man husky roan, för en sådan råtta utan blekning är ovanligt.

Här är Husky roans i olika åldrar,och som det skrivs här ovan så är det en blekgen som bleks med åldern.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Tack för all snabb info! Ni är helt otroliga!
Jätte söta råttor ni har, dom är ljuvligt söta :)
ja du e nog inne rätt tid på dygnet med, brukar vara mycket aktivitet på eftermiddagen^^

Jo du valde rätt tid att skriva inlägg=) Tidig förmiddag o vid 17-18 är de typ döttt här
Qui dormit, non peccat