Vetrinärs kostnader..?
Hej jag undrar hur mycket kostar det att bota en förskylning (Råttor så klart) hoss vetrinären i vanliga fall?, berätta gärna hur mycket det kostade för det sist du var hoss vetrinären och vad du gjorde där , har inte behövt åkta dit än men så man vet ungefär hur mycket det brukar gå på .
Tack i förhand :)
Det är ju så olika vad veterinärer tar för en undersökning. Dit jag går med mina råttor kostar det 150 kronor för endast undersökningen. Sen så beror det ju på om du måste köpa medicin eller nått sånt.
Om råttan bara har en förkylning brukar man inte behöva gå till veterinären :)
nej jag vet det dära med förskylning , mina råtter har vart förskylda ngra gnger med edet fixar jag med lite rooibos men en kompis råtter har vart förskylda i 3 månader nästan och går inte över med rooibos eller ng..t så kanske vetten kan fixat?

#2 Kan det inte vara nånting annat än förkylning när de visar symptom så länge?
#2 Då är det förmodligen inte en förkylning. Men förmodligen kan vetten göra något åt det :)

Jag var på smådjursakuten i göteborg de slutade på 1500 kr. Med undersökning, odlingsprov och medicin..

Jag går till ahlbergs om det är något, de tar 350 för undersökning o medecinen tror jag går på typ 80 kronor.
Qui dormit, non peccat

Ca 300 sek för undersökning och antibiotika brukar jag betala.
En förkylning beror på virus och virus kan man inte ta med antibiotika, mycoplasma kan dock vara förvillande likt och där behövs antibiotika. 3 månader låter inte som en vanlig förkylning. En råttas förkylning är ungefär som en människas, man mår dåligt i ca 5 dagar och den är helt ute ur kroppen efter 2 veckor.
Småförkylningar emellanåt är egentligen inget konstigt alltså :)
# hmm okej men symomen är att dom nyser och riner snor i näsan..
Kan inte ge ett svar på vad det är men har det pågått i 3 månader så är det ju inte en vanlig förkylning iaf.