Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2610 ggr
Elipowe
0

Funderingar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skall som jag har nämt innan sälja min voljär. Den är svårstädad och ja, jag trivs inte med den.

Så såg jag denna kaninbur på pwss. http://www.pwss.se/product.php?productid=7274&cat=83&page=3 . Det hade verkligen varit perfekt. Man slipper ha så många hyllplan, stora dörrar, toa-lätt som stänks ut, den är snygg, den går enkelt att dela, enkel att rengöra och den är ganska hög ! Bara massor av plus!

Vad tror ni :) ? Jag har två töser, och ev fler. Min gräns går vid 5 st töser. Stegarna kan man bara lacka och byta ut när dem börja lukta.

hus-musen
0

ja jag funderade på den med, den var ju inte alls dyr=)

Qui dormit, non peccat

Elipowe
0

Tanke på all yta och så för 1000 kr är det billigt! Voljärer kan slänga sig i väggen (a).

Otaku
0

Har sett sådan i djuraffären :)
Men hur är det med galleravståndet?

Mvh Vinetta

Elipowe
0

Jag har ingen anning om det! Jag skickar iväg ett mejl och frågar! :)

KitoBonito
0

Om man vore snäppet rikare. Fattig student är inte lätt vid habegär. :(

Elipowe
0

#5 Ish, jag vet hur du mennar, örk, inte gott om pengar precis ;/

zickan
0

Det där är en trevånings kanin/marsvins bur. Galler avstånd som vanlig kaninbur. Alltså inget som håller yngre mindre råttor inne.

Min kompis har en sådan till salu i västerås. Trpr det var  grå botten och 120cm i längd.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Elipowe
0

Hur mm brukar kanin galler vara :o ?

zickan
0

Hittar inget att mäta med just nu. Men ca 1-2cm

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[kalelo]
0

Inte alls dyr md tanke på storleken och vad en vanlig kaninbur kostar… här får du ju +dubbel yta än en vanlig kaninbur för kostande av två normala kaninburar eller en som är 1,5m lång. På kaninbur är det 1,5-2cm mellan gallerna. Fungerar efter att råttorna är ca 4månader iaf, även tidigare beroende på råttornas storlek.

Razzo
0

#10: Eller senare beroende på råtta. En av mina honor på ett år tog sig med lätthet ut genom gallret på en kaninbur och det var sista gången jag testade. Glad