Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 336 ggr
[GlittriGris]
0

Förstärka banden

har någon några tips på hur man kan stärka banden och får ''tilit' med sina råttor?

Mina råtter är ganska tama men det känns inte riktigt att dom litar på mej ,

Elipowe
0

Innan mina töser fick förtronde för mig så gav jag dem massa torkade ärter när de var ute. Man blev ganska populär!

Klia dem, behandla dem väl, gosa med dem. Enda jag kommer på iallafall.

"Tyvärr" har mina töset blivit ganska vågliga när dem är ute och springer så, de hoppar överallt helt vilt x')! Men vid okända miljöer är det mattes axel som gäller ;)!

[GlittriGris]
0

mina är också väldigt vågade ibland men det ändras från dag till dag i bland när jag kommer springer dom till buren och när jag öppnar den så springer dom upp på mej och så och ibland springer dom och gömmer sig :/

allobosia
0

Håll på med dom så ofta som möjligt, även när du håller på med annat så kan du ju låta dom sitta på din axel eller låta dom sova i luvan om du har en sån tröja på dig ;D

[GlittriGris]
0

mm, okeej  :)

KickanW
0

Förutom det självklara, att bara vara med dem så mycket som möjligt, är det smart att försöka hjälpa råttorna med saker… Och att erbjuda dem trygghet.

Att t.ex. ta dem till ställen där du är enda tryggheten så de blir tvungna gömma sig hos dig. Och att erbjuda de hjälp när de ska ta sig någonstans. Om de är uppe på ett högt bort kan du vara deras hjälp ner, om de vill över någonstans kan du agera bro osv.