Rått-transport
Hej! Jag har lite utav ett project som jag sysslar med just nu. Detta project handlar om bekväm transport av djur. Så nu undrar jag om ni skulle villja hjälpa mig genom att skriva de ni saknar/tycker är viktigast med era transportburar, både för långa resor och kortare!
Tack på förhand!
Jag tycker det är viktigt att det finns utrymme så att det får plats en matskål och någon filt.
Sen ska det gå att hänga en vattenflaska på buren.
Hur brukar det fungera med matskålar i transportburarna då? spills inte allt ut?
#2 man behöver ju inte ha så mycket, och så beror det ju på vad man har.. Men jag vill att det ska finnas nått för dom att äta på iaf :)

Vattenflaska är ingen bra idé äben om jag själv brukar ha det. Det är för att vattnet ofta rinner ur flaskan under transport. Bättre att ge ex gurka som innehåller mycket vatten. Matskålen får gärna sitta fast. Om buren skulle ramla vill man undvika att de får en skål i huvudet. Jag själv transporterar mina i en katttransportbur och har en lite skål av plast som man kan hänga i gallret. Filtar att gömma sig under och få värme av. Gärna tidningspapper i botten som avger värme.
Mat nått större brukar inte behövas om man inte gör väldigt lång resa. Ofta sover råttorna det mesta av biten men ge gärna enkel mat som grönsaker mm..
Det är lite tips från mig. Ifrågasätt gärna om någon anser att jag gör fel.. 
Men det finns ju speciella "droppfria" vattenflaskor som tex "sippy"
Fungerar inte dem?