Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 3719 ggr
mimmi76
0

råtta + hamster

kan man sätta ihop en råtta med hamster..eller råtta och kanin..fick en förfrågan..ni allvetare kanske vet hehe

Allamej
0

Nope… och testa inte ens med hamster om du gillar den..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Love-
0

Nej de kan man inte

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Adina
0

Guldhamstrar ska alltid leva ensamma,
hamstern kommer eventuellt attackera råttan och försöka döda den.
Kanin och råtta passar inte heller så bra i hop. Därför är nog råtta + råtta det bästa alternativet (:

KickanW
0

#3: Tror snarare tvärtom. Råttan är faktiskt ett rovdjur, det får man inte glömma.

Elipowe
0

Jag kan nästan garantera att råttan kommer döda hamstern. De är faktiskt ett rovdjur som kickan säger.

Varför ens testa ?

mimmi76
0

ok..tack för svaren..det va kompisen som frågade:)

ElinLi
0

Jag har min kanin å råttorna ihop ibland ( när dom e ute ) och de funkar bra

SweGizmo
0

En råtta kan döda en hamster om den får lust så jag skulle inte pröva:s

Min blogg: SweGizmo.se

Liseeen
0

ja som swegizmo skrev , det finns stor risk för att råttan skulle döda hamstern eftersom det är ett rovdjur. så jag skulle inte ens prova :P

hus-musen
0

Nej man kan inte sätta ihop en råtta med något annat djur. För det första så är det olagligt, och för det andra så kan antingen råttan eller det andra djuret skadas/dödas.

Råtta+hamster kommer garanterat leda till hamsterns död. Råtta+kanin kan leda till att råttans skadas/dör. Samma gäller marsvin.

De är en sak att ha dem ute tillsammans under bevakning,de kan gå bra om djuret är störrre än råttan.

Qui dormit, non peccat

Falurven
0

När min lillasyster ville vara rolig och presentera sin hamster för ett par av mina råttor så verkade dom mest vilja attackera varandra så det ska man inte göra!

Precis som sägs ovan är råttor rovdjur. Har hört om gånger då labråttor rymt och slitit ut labmössen ur deras burar genom gallret. ><

Mvh Nathalie

Love-
0

#11 usch tänka att så söta djur kan vara så hemska

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

hus-musen
0

#12 Ja så är det i verkligheten, äta eller ätas.

Qui dormit, non peccat

Falurven
0

#13: Precis.. ;o Det är läskigt.. :P

Mvh Nathalie

linn-nanna
0

Ja, jag kan bara konstatera det som alla andra har sagt. När jag var yngre och hade mina råttor lösa så hade dem lyckats fått tag på min ena dvärghamster. Dem var i ett annat rum och jag vet inte om jag inte stängt hamsterburen ordentligt eller något men dem hade fått tag på den stackaren. Jag kan säga att det var inte mycket kvar av honom. Fruktansvärt! Jag var inte glad på råttorna då, men det var ju inte deras fel, bara helt naturligt. Men jag var helt förstörd efteråtGråter Så nej, din kompis bör inte ha dem ihop med andra djur. Speciellt inte mindre. Mina råttor går bra ihop med marsvinen ute, när man har uppsikt över dem. Men man bör absolut inte ha råttorna i samma bur som något annat djur….

zoolatri
0

För flera år sedan provade min kompis att ha sin ensamma råtta boende med kaninen, och det fungerade ett tag…Men djuren fick inte ut något av varandras sällskap som hon hade hoppats. Och efter någon vecka började råttan och kaninen gruffa med varandra, ingen kom till skada som tur var.

gulzebra
0

#7: Ta det försiktigt med den kombinationen… Jag hade så själv för några år sen, det slutade med att en råtta var nära på att mista ett öga och mycket väl kunde ha dött när kaninen tröttnade och sparkade honom.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Breathplay
0

Jag känner en som hade råtta och marsvin ihop och det funkade bra, dem var iofs uppvuxna tillsammans.

Isabella Ekelund

KickanW
0

#18: Det är inte smart alls, visst kan man väl ha tur så att ingenting händer men faktum är att det är två helt olika djur som i naturen är fiender. Risken att något händer är väldigt stor.

hus-musen
0

#18 Tur att de gick bra=) Men de är ju fortfarande olagligt o inget att rekommendera.Glad

Qui dormit, non peccat

KAGE
0

Erkänn att det skulle vara grymt intressant vem som går till angrepp först!

/Karoline.

Breathplay
0

#19 Jo. Klart det är bättre att ha två av samma sort. Fast naturens råttor och tamråttorna är ju inte riktigt samma sak.

#20 nej, klart man inte ska rekommendera det. Fast jag tycker nog det är bättre med råtta & marsvin än en ensam råtta.

Isabella Ekelund

Ladyinred
0

jo tamråttor är brunråttor som finns i naturen så de e exakt samma sak…..

KickanW
0

#23: Exakt samma sak är det verkligen inte. Tamråttan har ju domesticerats i flera hundra år och förändrats väldigt mycket.

Breathplay
0

#23 Ja, jag syftade på det sättet som KickanW förklarade..

Isabella Ekelund

Ladyinred
0

ja att de har utvecklats vidare för att passa oss är ju självklart. men många tror att tamråttor är nån specialare.

Breathplay
0

#26 Nej, så menade jag inte. Tänkte mer att dem i naturen är nog lite mer förvildade än tex. mina soffpotatisar xD

Isabella Ekelund

niffen
0

Även soffpotatisar har sina sidor som du kanske tror inte finns. Lita aldrig på en råtta på det sättet.

"Han är så snäll, så jag trodde det skulle gå bra" har jag hört ett par gånger när folk ville kombinera olika arter…

KickanW
0

Precis som Niffen säger kan man inte vara säker.

Vi brukade låta våra katter träffa kaninerna och det gick jättebra eftersom katterna förstod att de var våra husdjur. De var vänner och sov till och med tillsammans ibland.

Tyvärr rymde en kanin en gång när vi inte hade koll och då tog det inte många minuter förrän katternas jaktinstinkt tog över och de bet ihjäl kaninen.

Breathplay
0

#28 Jo, det har dom säkert. Men tror inte dem har samma sidor som råttor i naturen har. Och jag litar verkligen inte på mina råttor på ett sånt sätt, vågar knappt ha dem med min hund ( nu är iofs min hund liten och och rädd för råttorna)

# Usch, så hemskt… Nejmen jag har inga planer på att sätta ihop råttor med andra djur, inte ens pållen tycker om när jag luktar råtta.

Isabella Ekelund

Ladyinred
0

jag gjorde den tabben med min gp när han va bebis. han var van vid tamråttor så jag satte honom i soffan med min snällaste råttflicka. Allt va frid o fröjd o de mer eller mindre ignorerade varandra. Men på en halv sekund small det till och tamråttan högg min gp bebis i ryggen så att det blev ett 3 cm långt öppet köttigt sår i ryggen. såg ut som han var snittad med en skarpell.

Jag slängde mig på telefon och ringde vet på jourtid och fick rådet att vaka över honom över natten så att han inte hamnar i shock och att de bereder sig på att jag ev dyker upp. Men att vi har en bokad tid nästa morgon om inget hänt över natten. Den natten sov jag två timmar sammanlagt, ställde kl så jag gick upp var 20 min o tittade till. Han kvittrade av smärta hela natten….

Nästa dag hos vet ville de sy av kosmetiska själ, men jag tyckte det var onögigt med tanke på hur osäker en narkos är så jag sket i det och tror inte han idag tycker att han är ful för att han har ett ärr på ryggen. men jag fick utskrivet starka smärtstillande och antiinflammatoriskt samt att jag skulle pilla bort skorpan dagligen så att det inte bildas en varböld när det läkt.

Här är ett tips på hur fel det verkligen kan gå!

KAGE
0

#26: Men de ÄR ju en slags specialare. o_0

Det är ju nästan som att säga att vargen och hunden är samma grej.

/Karoline.

Ladyinred
0

men specialare menar jag kinesisk takråtta o andra spännande namn de hittar på till dom.

idisen95
0

sessan har smitit ner i lådan som marsvinet var i under bilfärd och det jag var rädd fr är att marsvinetr skulle bita sessan för han ser dåligt, (om någon vill komera att jag har ensamråtta och marsvin så e det så att jag inte får ha 2 råttor för min mamma vill inte det, jag vet inte direkt varför men om jag ska förklara så kommer det bli långt)

Allamej
0

Idisen, PM:a mig din mammas namn och adress så kan jag se till att farbror polisen kommer och förklarar en del saker ang. djurvårdslagen…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor