Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 822 ggr
P0okerface
0

blod ?

när råttan är röd runt näsan, vad är det för fel då?

Allamej
0

Den är snorig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

P0okerface
0

Okej, vad ska jag göra?

Mastoll
0

Kolla om råttan låter i lungarna när den andas, för i så fall kan det vara mycoplasma. Gå då till veterinären och få ut medicin.
Råttan kan också vara förkyld, och då finns det lite huskurer man kan ge + värme.

P0okerface
0

när hon ligger stilla och sover/vilar på min nacke så tyå rycker hon till i nåra minuter sen går det över.. har ju vart hos veterinären men det var för hennes huvud var snett.. men jag ska ge henne huskurer och avvakta..

Raaata
0

Har samma problem. Vad för huskurer ska man ge?

hus-musen
0

sök på förkylningar o liknande,  de har skrivits massor om förkylningskurer på sistonde! de ligger i kategorin hälsa,sjukdomar och beteende=)

Qui dormit, non peccat

P0okerface
0

jag har kollat och gjorde sånt där typ te med vitlök och hunung men det går inte hem hos jack ><

Allamej
0

Tog du rooibos? Om inte så lät han kanske bli att dricka av ren instinkt att det var dåligt för honom..

Här finns några bra tips :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Liseeen
0

Jag har samma problem med min råtta (att hon är blodig runt nosen) jag har inte kollat andningen men hon ska alltså ha det varmt ?

Allamej
0

Ok, jag säger detta igen.

Det är INTE blod. Hade det varit blod så hade ni utsätt råttan för ett enormt trauma och det skulle inte vara helt säkert att den var vid liv.

Är den däremot pigg, vid liv och så vidare så är det SNOR. I länken jag lade in tidigare så finns det bra kurer.

När ni skriver blod om och om igen efter att man konstaterat att det är snor så känns det som att man inte kan säga det tydligare än så här.

P0okerface
0

Ja, jag tog rooibos, men jag ska göra det igen så kanske hon dricker det xD

P0okerface
0

Kan jag inte typ blanda i det i maten aller något liknande så hon får i sig det?

Allamej
0

Det bästa är om du får henne att dricka det. Honung kan dom få äta om dom vill men kom ihåg att det är väldigt sött… (Tänk socker=hyper) Vitlök kan du ha som krydda i mat men inte så mycket att du skulle tycka att det var starkt.

Var det rent rooibos? dvs. enbart rött té? kolla innehållsdeklarationen

P0okerface
0

jag hade i sånt där te som är i te påsar och en halv vitlöks klyfta och en tesked honung

Allamej
0

Allt té går att få i tepåsar, om det är rent rooibos eller inte kan jag inte för mitt liv svara på. Läs på innehållsförteckningen.

Raaata
0

Man kan väll ge buljong? för det har jag gjort fast med honung.

hus-musen
0

#16 Buljong är väl väldigt salt? Menar du från buljon från en köttsoppa eller från en tex buljongtärning?

Qui dormit, non peccat

Raaata
0

Öhh, buljong är väldigt salt ja men jag andvänder ine hela jag delar den i 4 delar och ger dom en 1/4 av tärningen + hounung.