Absolute inte äta?
vad får råttor inte äta ? =) kan man ge dom mat som man själv äter ? eller är kryddorna farliga?
behöver tips då jag inte riktigt vet vad jag kan ge mina råttor:P
deras favorite mat som jag vet just nu är majs :P

Avocadoskal och kärna.. samt kärnor från stenfrukter, det innehåller blåsyra. Inga fruktkärnor är så bra egentligen. Lutfisk är rena giftet. Inga kolsyrade drycker är heller särskillt bra. Koffein är inte heller bra.
Lite trött i skallen nu, kommer inte på så mycket, kommer säkert fler som fyller på.. =)
Här finns en tråd om det! :)

Jo kan tillägga att kryddor är väl lite si och så, är det väldigt kryddat hoppar jag att ge dem, men mina får smaka på det mesta.
Grönsaker på längden och på tvären, allt kött, ägg, pasta, ris, potatis, nudlar, frukter.. leverpastej, blodpuddig, bönor, hjärta, njure. Barnmat på burk från affären är väldigt gott hälsar råttorna här hemma.. =)

tack :)

Kan man ge ravioli till råttor? =) det är köpt på lidl och är i bolognes sås är det farligt för dom ?
Kan du äta raviolin? Om så så kan råttorna göra det också :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#6 ja jag har inga problem med att äta den (; okej då får dom det som lunch idag med lite sallad och majs (:

^^
Vad är det vanligaste du ger till dom nu ?