Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1593 ggr
Pinkerws96
0

Välkommen....

Kiara , Nu vet jag att jag kommer få mkt skit pga av detta . Men jag åkte till djuraffären .. å som vanligt gick jag in till djuren å kikade och där satt hon den lilla helsvarta tösen .. Hon såg så ledsen ut :(, Det fanns massa råttor till i buren som låg och sov på varandra i huset medans hon låg på andra sidan buren å sov helt ensam , Som om hon var mobbad och inte fick vara med dom andra  .. Sen gick hon fram till mig till gallret och kollade på mig och som om hon sa : Snälla ta mig härifrån. Och vi bara stirrade på varandra och det var kärlek vid första ögonkastet .. Jag frågade personalen om jag fick titta lite närmare på henne och de fick jag .. men där stog hon (personalen) och försökte få tag på henne i en dryga 10 minuter tillslut frågade jag om jag fick försöka och de fick jag .. jag fick upp henne på engång .. Så jag valde att ta med henne hem. Hon verkar inte sjuk eller så utan bara mest osäker .. Introduceringen gick jättebra och doris å bella ville bara putsa henne .. Hon sitter just nu och äter vid matskålen med dom andra tjejerna :) ville bara skriva detta

elin

Love-
0

nawww vad gulligt skicka gärna in bilder på henne

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

allobosia
0

Vet hur svårt det är att låta bli ;)

Hoppas allt går bra iaf!

niffen
0

Tihi usch ni råttmänniskor är så blödiga  ;)

Nej, jag förstår hur du känner dig… Det var nog förmodligen rätt beslut, annars hade hon väll dött eller nåt annat hemskt… Bilder!

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första råtta hette Kiara =)

Jag har samma syndrom… jag köper också råttor som ser ledsna ut :P

golf.ifokus.se

wintermynta
0

Tänker inte skälla på dig men undrar hur du tänker i karantänsynpunkt om du nu ska få hem en ev dräktig hona?

Pinkerws96
0

#5 dom får inte bo i samma rum ^^ den dräktiga honan kommer bo i mammas rum elr trärtom :), Japp bilder kommer snart kan ta nåra i morrn när hon gjort sig mer hemmastad ^^

Pinkerws96
0

Sen så kommer vi vara mmycket noga med att tvätta händerna efter att vi kelat med alla .. vi har även en sprej som man sätter på händerna som tar död på alla ev baciller

[Devo]
0

Men de luftbärande smittorna då ?

Det hjälps ju inte hur mycket du än tvättar dig och byter kläder.

hus-musen
0

När man har karantän så ska råttorna helst inte befinna sig i samma lägenhet/hus som den nya. Just eftersom det kan finnas någon luftbärande smitta. Och man ska sprita händer o byta kläder efter att man hållit på med den nya och sina egna.

Sj har jag aldrig varit så supernoga med karantän, men å andra sidan så har jag "bara" några hanar så jag har chansat varje gång. Vet dock inte om jag skulle våga chansa om jag hade en dräktig hona.

Qui dormit, non peccat

Pinkerws96
0

vad menar du ? jag har även badat henne i ohyre shampoo nu …

Pinkerws96
0

9# säg inte så :(..

Pinkerws96
0

just nu knastrar hon tänder å pluppar ögonen ^^, men finns det nåt man kan köpa utan recept som man kan ge för ev ifall hon e lite sjuk elr så ?

KickanW
0

Det finns sjukdomar som inte märks förrän flera veckor efter… De kan vara luftburna (råttorna behöver alltså inte träffas utan det räcker att de är i samma hus) och det finns inte mediciner för det. Tyvärr.

Pinkerws96
0

åh GråterGråter

Pinkerws96
0

de blir inget….

Nicciz
0

Åh vilken underbar Rif mentalitet *ironisk* Det finns tre virus/bakterier som är luftburna. Sedan finns det några som är aerosola. Om man ska skrämma upp.. (ursäkta uttrycket E.) barn kanske man ska göra det med information iaf. Obestämd

Eller egna erfarenheter, som Kickan du kunde ju tex sagt att du chansade på att ta hem en dräktig hona och berätta om det. Hur du tänkte osv för jag antar att du beslutade dig utifrån vad du lärt dig om virus och bakterier? Glad

Jag har pratat med Pinkerws96 och vi får se hur vi löser det här. Tills dess kan ni ju prata om vad tråden handlade om.. Hennes nytillskott Tungan ute

Pinkerws96
0

#16 taack <3

Pinkerws96
0

Putt

CamillaS
0

Grattis till nytillskottet! väntar spännt på bilder!Skrattande

Nicciz
0

Glömde säga Grattis till nytillskottet Skrattande

silverorm
0

Grattis till din lilla tös! Hon kommer nog få det bra hos dig! Förstår att du inte kunde låta bli…! Foton måste vi få se!!Flört Glad

Pinkerws96
0

Hehe tack allihopa :), Jaa bilder kommer i morrn hon e så himla stressad just nu

P0okerface
0

grattis :D

KickanW
0

Jag skrev bara ren fakta, la inte in någon åsikt i det för det antog jag att hon skulle diskutera med dig. Vad andra gör med sina råttor brukar jag försöka att inte lägga mig i men det jag vet om diverse sjukdomar m.m. delar jag gärna med mig av. Känns dock som om det är dags att sluta med det.

teachingbirds
0

#24 Det beror nog helt på hur man skriver! :)

KickanW
0

#25: Så vad skrev jag för "fel" i denna tråd nu? Hon ställde en fråga angående recept samt skrev att hon skulle ha dem i ett annat rum. Då svarade jag kort och konkret att det inte finns mediciner för alla smittor och att vissa smittor är luftburna.

Crispig
0

Hehe, ibland känner man nästan samma sorts oro från det här forumet som man brukar tala om när det gäller nevösa, nyblivna, mammor. :P

Inte för att någon ska ta illa vid sig. Visst ska man ta det förskiktigt och inte ta allt för onödiga chanser, men i alla fall…

teachingbirds
0

#26 Jag menade inte alls att du skrev nåt fel, men det är nog det som är problemet här, att alla är så snabba att tro att andra anklagar dem, det är synd, för tempot och stämningen blir så upptrissad och så.

Jag menade mera att vissa ibland skriver saker som är bra, fast på "fel" sätt, alltså så att den man skriver om tar åt sig på fel sätt, och det är ju givetvis bägges ansvar.

Tusss
0

Stort grattis till nya tösen! Hoppas hon får det kanon i flocken! som sagt bilder är ett måste! haha, nej skämt åsido, men de är ju uppskattade ;)

sarasr88r
0

Grattis till lille tjejen! Hon har tur som kommit till dig.Glad

Pinkerws96
0

Hihi tack allihopa :), Jag har tagit lite bilder nu men dock dog mobilen så jag måste bara ladda den en stund först sen laddar jag in dom :) KickanW : Du har inte gjort nåt fel :) Å jag e inte sur på dig :)

Pinkerws96
0

Lilltösen :)

Pinkerws96
0

Pinkerws96
0

….

Pinkerws96
0

tvättar sig :)

Pinkerws96
0

sista bilden :)

CamillaS
0

aww lilla gumman.. jätte söt!
Synd att det är mobil bilder bara. :(
Väntar spänt på din nya kamera Elin^^

Pinkerws96
0

jag mee :D

SweGizmo
0

vad kul:) grattis.

Min blogg: SweGizmo.se

TienMu
0

Å hon är grymt söt! :) Hon e no världens lyckligaste lilla tös nu! Å vad det gäller ohyra så brukar de vanligtvis vara loppor eller kvalster från djuraffärer å de går att bota väldigt lätt. Å vad det gäller luftburet så kan man ju aldrig var säker, vare sej det är från djuraffär eller uppfödare…luften finns ju överallt. Önskar dig all lycka me den lilla sötnosen!                                                *TienMu´s råttor ger en stoor kram*

Pinkerws96
0

#40 hihi tack :)

mammsans
0

vilken söt liten tjjej, hon får det säkert bra hos dig :D

Otaku
0

Vilken tur att hon fick komma till dig! Hon ser jätte söt ut! :)

Mvh Vinetta