Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 821 ggr
pillaaa
0

Hane till Avel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan, nu söker ja och mina två små flickor en stilig hane för parning. dom är 10 respektive 9månader gammla, ena honan är en Augoti irish dumboörad. andra är en choclate toppörad. mycket trevliga och sociala. aldrig gjort något elakt eller vart sjuka. söker en först och främst en brun eller svart hane.  andra går också bra… maila mig på pillaaa@live.se vid intresse..

allobosia
0

Tänk på att det snart är för sent att ta en kull på dom, om det är deras första kull iaf.

Eftersom att jag ändå skriver så kan jag ju lika gärna säga att det nog uppskattas om du skriver vart dom kommer ifrån och lite om deras bakgrund osv :)

pillaaa
0

Nu måste ja ändra lite, inte kommit fram till om de går att ändra i mitt tidigare inlägg eller inte, är ny här)  men måste ändra  åldern,  ja vart rättad av min pojkvänn, råttorna är 6 och 7månader, ja blandade ihop åldern med ett par av dom andra råttorna här hemma, ber om ursäkt!! samt bakrunden till dom är lite tråkig, dom bodde hos en familj som inte hade tid för dom och då sålde dom till ett zoo där min tjejkompis jobbar,  och där fick  ja köpa dom, och de är ja riktigt glad över att ja gjorde, dom ska ha Friska och Trevliga föräldrar och är helt underbara små individer,  alltid vart nyfikna och gillar människor samt hundar då dom brukar springa på min hund i soffan :) dom kommer mycket bra överens,  så alltså riktigt trevlig kanon tjejer!

KickanW
0

Hur vet du att föräldrarna är friska och trevliga? Har du kontakt med uppfödarna?

pillaaa
0

eftersom hon som ägde dom tidigare brukar komma in på zoot ibland och ja är där endel så då brukar ja prata med henne, och hon brukar prata om föräldrarna då en bekant till henne har dom.

KickanW
0

Det känns ganska osäkert. Hur vet du vad de menar med trevligt? Hur vet du att de kan avgöra om de är sjuka eller inte? Jag skulle iaf vilja ha koll själv eller veta att råttorna satt hos kunniga personer som jag kunde ha nära kontakt med.

Razzo
0

Varför vill du avla på just dina honor, vad har de som är så speciellt att dessa gener måste föras vidare trots att de har okänd bakgrund? Eller har du kontakt med syskon till dina råttor samt träffat föräldrarna och vet att de är trevliga och friska? Hur mycket väger dom? Och varför ska du avla på båda två? Har du redan köpare eller vad gör du om du får 25 ungar du inte hittar något hem till, kan du behålla alla?

niffen
0

Kan inte de som har en hane de kan tänka sig låna ut sköta intervjuerna, istället? Flört

Fin tjej uppe på bilden iaf, såg ut att ha bra hull!

Razzo
0

#7: Tyvärr finns det många som kan tänka sig att låna ut sina hanar utan att ställa de nödvändiga frågorna eller ställa några frågor alls. Jag gillar inte alls att behöva förhöra folk men för att förhindra fler råttor som far illa borde fler människor tänka efter före istället för att ångra sig efter.

niffen
0

#8 De som kan tänka sig låna ut ska ha hjälp av dina frågor menar du? Det är jag väldigt tveksam till. Jag tror att om någon är så dum att bara lämna ut sin hane på smekmånad utan att fråga några frågor, så är man dum nog att skita i vad som står i tråden.

KickanW
0

Det är väl ganska många som skulle kunna tänka "Åh, vad kul för Roger att bli pappa" och inte så mycket längre.

Menar du att vi ska sluta diskutera avels-etik då?