Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 1295 ggr
Marjonkabombasa
0

vikken fight!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

SweGizmo
0

jag vill se hela programet:( fan… missat

Min blogg: SweGizmo.se

pebb
0

Vi tamråttsägare kanske inte ska klaga så mycket när våra råttor "slåss", här ser vi hur det kan se ut när det är på riktigt.. Givetvis ska man bry sig när råttorna bråkar men av dom jag har haft under alla år så har det bara varit en råtta som bråkade seriöst, resten har mest smågruffat.

hus-musen
0

snacka om slowmotion! Va graciösa råttor kan vara, här hemma är de mest som klumpar tycker jag=)

#2 Jovisst, men om mina råttor skulle slåss sådär med varandra så hade jag separerat dem omedelbart! de där hade slutat med döden för någon av dem om de hade varit instängda i en liten bur.

Qui dormit, non peccat

Crispig
0

Ja, jag e glad att mina inte bråkar iaf, även om Mögle e himmla gnällig.

pebb
0

#3 Ja om råttorna slåss på det där sättet då ska de verkligen separeras, men det e ju som du skrev, dom hemma ser oftast ut som osmidiga klumpar i jämförelse och för det mesta är det ju inte en kamp på liv och död utan de ska bara göra upp om rangordningen. På filmen var det ju dessutom en svartråtta och en brunråtta och de kommer väl inte överrens.

hus-musen
0

#5 Jo precisGlad Våra tamråttor är mycket mildare i temperamentet än vad vilda råttor är tack vare aveln! O vi verkar ha avlat bort mycket smidighet oxå nu när jag tänker på saken.

Jo de var en svartråtta o en brunråtta på filmen, de är inte alls förtjusta i varandra, en brunråtta kan döda en svartråtta.. svartråttor är ju nästan helt utrotade i sverige pga brunråttan. Men jag kan tänka mig att två brunråttehanar kan slåss nå fruktansvärt om de verkligen är på liv o död, även om de är våra tama tjockisar.. Tack o lov så verkar de vara rättså sällsynt iaf=)

Qui dormit, non peccat

Sach
0

hehehe….ett nytt begrepp….Kampråtta.

Crispig
0

"Å de bussar sina kampråttor mot varandra i förorterna…" :P

Sach
0

japp. snart snackar de om körkort för råttor med.

Ninja
0

#9 Fast det vore bra om det fanns vissa krav på baskunskaper om den djurart man är intresserad av. Är man seriös med sitt djurköp så bör man inte ha något emot det. Men men, en del saker får man fortsätta drömma om. :)

pebb
0

#8 hahahhahahahhahaa, jag garvar ihjäl mig!!

empan-hampus
0

Cool film =) Men mina bråkar ju så dom får sår.. så då ska man väl ändå sära på dom?

hus-musen
0

#12 ja de vore en bra ide..

Qui dormit, non peccat

Otaku
0

Action-film för råttor.

Hah, nä ursäkta min dåliga humor. Men det där såg inte speciellt trevligt ut. Hoppas inte att mina kommer bråka sådär någon gång!

Mvh Vinetta

Lancia
0

Fascinerande film! Vilken tur för "naturens gång" att jag inte finns närvarande vid alla sånnahär djurfighter för jag hade gripit in och räddat den svagare ;)

zickan
0

Jag hade verkligen inte velat sätta min hand emellan de där två :-P

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[GlittriGris]
0

ganska ''cool'' film, men ändå väldigt obehagligt

Crispig
0

Önskar att jag hade Animalplanet :'(