osäker ?
Kiara skriker såfort man kommer nära och när man ska ta upp henne .. är det för att hon känner sig osäker ?
puuuuuutttttt
Kan bero på många olika saker.
Mest troligt är ju att det är för att hon är ny, för det är hon från djuraffären va? Och när djur kommer från djuraffärer är det ju vanligt att dom är osäkra för att ingen hållit på med dom.
Hon kan ju även ha ont någonstanns eller så kan det vara dåligt temperament.
Ge henne lite tid bara och se om det är likadant om några dagar :)
Okii :) hon knastrade tänder och pluppade me ögonen efter att jag gosat med henne en stund :)
"skriket" när du ska ta upp henne är antagligen osäkerhet och ovana då… för mina ungar pep oxå när de var helt nya, för då var allt nytt och de kände inte mig.
När du har gosat lite med henne och hon kommit till ro i famnen på dig så kan du ju känna igenom kroppen på henne, bara för rutinkontroll så att hon inte har ont eller knöl eller så. Bara vana att ha.
okk :)
#3 Då är det nog ingen fara. Hon är nog bara lite osäker då, men med mycket sällskap och gos så går det säkert över sen :)
#6 vad bra:), Men hon är inte med dom andra råttorna hon håller sig liksom längst ner på botten av buren .. varför gör hon så då ?

#7 nya råttor brukar få va själva lite i början innan de blir helt accepterade.Men de ser inte så kul ut när dom ligger å kurar ihop sig å sover själva medans resten ligger i en hög. Men de blir bättre :)
#8 just nu ligger hon faktist å sover med dom andra så :)