Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1695 ggr
[Thats_hot]
0

Klä råttor??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag hittade denhär bilden på internet nånstanns…..

Jag undrar, är det någon som klär sina råttor?

Vad tycker ni om att klä dom, har råttorna något emot det?

Anna

Karmatarerskanise
0

Känns lika tramsigt som att klä en hund.

Brutalteddy
0

Känns nästan tramsigare.

Stj3rnfallet
0

Jag tycker inte att råttor ska ha kläder, då kan man väl lika gärna ha en Barbie om man har det behovet :P Egentligen tycker jag väl inte att något djur ska ha kläder.. Ja, visst ska väl nakenhundar få ha något på sig när det är kallt ute, men annars tycker jag att det kan vara lite onödigt.. Dessutom när man tittade på den där råttan så passade den inte direkt i den där grejen som han/hon hade på sig :P Enligt mig iaf =)

bRat-Bags
0

Jag tycker det är okej ibland, som nått kul tillfälle ex. Jag menar vissa folk har ju koppel på råttor. Sen tror jag dock inte att råttor uppskattar att bli uppklädda, kanske vore en bra grej för frusna små nakenråttor dock…:P

rattmamman
0

Det är vi människor som projicerar vår fåfänga på våra husdjur. Jag tror inte råttorna är speciellt imponerade av att bära kläder. De dör väl inte av det, men man kan ju undra varför man ska klä dem?

Aleexandra
0

Det är ju sjukt , djur är djur , inga leksaker eller modeikoner , folk som klär sina djur oavsett om det är en råtta eller hund så anser jag det är fel . Täcke på en hund under kallare årstider visst, men låt djur vara djur .

bRat-Bags
0

Samtidigt, vad är ett djur? vad skilljer människan från "djuren"? Vad ger oss rätten att domesticera djur och ha dem till husdjur överhuvudtaget? vare sig det är hundar eller katter eller råttor? Vad är egentligen skillnaden på om en hund har en tröja eller täcke på sig när det är kallt, jag tror personligen att hunden uppskattar tröjan mer eftersom den är mer utvecklad och omfattande… Inte för att jag tycker man ska klä djur mest hela tiden men tycker det är okej ibland, själv har jag haft scarf på mina råttor två gånger när vi varit på råttkalas, och det uppfattar de inte ens hälften så mycket som en sele som jag säkert tror flera har till sina råttor här. Tror det här är en fråga där man inte får överdriva och respektera individens val i.

Ninja
0

Var snäll och länka till sidan du hittade bilden på. Man får inte lägga upp bilder utan att visa källan, så länge man inte tagit bilden själv.

mik1979
0

att klä  råttor fattar jag inte vad de ska vara bra för. då kan dom ju köppa sej en docka och klä den tycker jag!

my_nemi
0

Men jag tycker att man kan klä sin råtta nån enstaka gång t ex när man ska ta kort eller som bRats-Bags säger ett ''råttkalas'' för man har ju inte direkta bevis på att djuren tycker det är obehagligt .. Men oxå måste jag hålla med om att kläderna får inte sitta åt eller skava på nåt sätt ..

Love-
0

Jag tycker inte man ska klä något djur (finns udantag)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Adina
0

Tycker inte att det finns någon anledning och "klä" råttorna,
eller andra djur (?) Visserligen, nakenhundar och andra pälslösa som behöver det.
Min visst finns det undantag.

spiritedaway
0

Onödigt att sätta kläder på en råtta. Enda jag tycker är godkänt att ha kläder på djur är om det gynner djuret. T.ex en hund som har dåligt med päls som ska vara ute när det är kallt skulle nog tycka det vore skönt med ett täcke i alla fall, eller overall.

hus-musen
0

Jag betvivlar allvarligt att någon sitter o klär på sin råtta som på bilden, de är ju isåfall en skojig grej där man tar ett par foton.

fast sj brukar jag stoppa ner mina hanar i en varsin strumpa när vi går ut på vintern då de inte har vett att sitta innanför tröjan hela tiden.

Qui dormit, non peccat

Elipowe
0

Sure för foto tillfällen inte mer.

idisen95
0

karnske för nakenfisar om man ska transportera eller liknande fast mer diskret

KickanW
0

Håller med de flesta.

#4: Vad har det med saken att göra? Koppel har man för att råttan inte ska springa iväg och dö, men för att den ändå ska få vara ute lite. Kläder har man endast för att roa sig själv.

Molle08
0

råttor är inte dockor eller barn för ha kläder.. Samma gäller för hundar… låt de vara djur istället.. iaf djur med päls och inga kläder.

Otaku
0

Att sätta på kläder på djur som inte behöver kläder, är något av det dummaste jag vet.

Haha, säger jag som försökte med en kompis sätta på en dockpyamas på hennes kattunge. Men vi var små då och förstod inte riktigt vad vi gjorde..

Mvh Vinetta

Falurven
0

Det är väl om dom är nakna och fryser då isåfall. Men det känns ju väldigt onödigt att klä på råttor som har päls.. Då är det bara prydnad för vår skull ju >< usch.

Mvh Nathalie

Mastoll
0

Usch jag tycker verkligen inte man ska ha kläder på djur. Kläder är till för människor. Varför måste alltid människor förmänskliga allting?
Det är ok med kläder på djur om man ser att djur fryser, t ex täcke på hundar på vintern eller liknande till pälslösa djur, och om man ser att dem inte vantrivs i det.

allobosia
0

Även om jag skulle försöka ha kläder på mina råttor så skulle kläderna sluta som bomaterial inom 1 minut Tungan ute haha

Förövrigt hoppas jag att kläderna råttan har på sig på bilden endast användes när bilden togs.

Gasoline
0

När man börjar att klä sinna råttor så har det verkligen gått över styr! Men dock ifall man vill klä en nakenroååta för att den fryser är en annan sak, men det inte riktigt om det uppskattas, bättre att ha en filt eller något som den kan krypa in i.

Tusss
0

På en pälsad råtta ser det synnerligen dumt ut.. det skulle väl vara en pälslös sådan som det skulle kunna kännas "nödvändigt".. men det finns ju kläder till katter, hundar, illrar och gud vet allt :P