Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 362 ggr
Pinkerws96
0

Hanar

alltså jag bara sitter här å dreglar efter hanar! Efter allt jag hört som : Hanar är riktiga goseklumpar osv , så blir man ju vääälldigt sugen . Men jag skulle i sånna fall vilja rädda nåra från blocket ellr så.. vad tycker ni ?

Sen har jag en till fråga : Hur gammal måste man vara för att få bli reg uppfödare ?

kram elin :)

Pinkerws96
0

Det jag skulle kunna göra är ju att låna två hanar från nån uppfödare för att känna efter om det funkar osv .. vad tror ni om de ?

Nicciz
0

På blocket är det ju väldigt blandat temperament, man kan få gosklumpar och man kan få monster. Försök träffa dem först isåfall :)

Man måste vara minst 16 och ha varit medlem i SRS i minst 12månader innan man får ansöka om att påbörja sitt uppfödarprov.

Pinkerws96
0

#2 Okiiii ^^ Jag menar man blev ju knappast mindre sugen när man var hos dig och kelade med dina goseklumpar juu :P

Pinkerws96
0

föressten vad är ett provår ? :P

allobosia
0

#4 Ett år där du ska kunna bevisa att du är lämplig som uppfödare skulle man kunna säga. Någon kan förmodligen förklara det bättre^^

Jaja, angående hanar. Jag har just nu 4 hanar och de skiljer sig mycket åt i temperamentet.. endast en av dom är en riktig gosklump och en annan av dom kan vara det ibland medans dom andra två inte har någon lust att gosa alls, dom ska bara springa runt och undersöka allt :)

Men iaf om det är gosklumpar du är ute efter så borde du nog köpa från en uppfödare. Då är iaf risken större att dom är så, och det bästa är ju såklart om du får träffa dom också innan du bestämmer dig.

Pinkerws96
0

#5 Okii ^^