Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 3669 ggr
zickan
0

fetto monster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog över en hane ifrån en tjej som började känna av allergi och skulle minsk ned. Bara sett bilder på han som liten, och det kan man inte direkt säga att han är nu.. hahaha
Sjukt underbar råtta. Går med på precis vad som. Har hans två söner här också. Lika underbara dom. Var bara tvungen att visa upp mitt fetto som ska få lite special mat en tid. Kanske kan gå ned lite, det är verkligen mycket fett.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Itchy
0

han ser nästan ut som en sucker råtta Rynkar på näsan

You can't spell Bitchy without Itchy

zickan
0

.

SweGizmo
0

awww det var en fin pluffsig pojke;)

Min blogg: SweGizmo.se

zickan
0

..

zickan
0

han e så feet.. det är sjukt mycket lös hud på honom.

zickan
0

..

Ladyinred
0

har oxå haft en sån, blev så efter kastrering. de hela slutade olyckligt med en bakbensfraktur av övervikten.

SweGizmo
0

kanske får banta ner han lite då:)

Ladyinred
0

menar du min eller zickans råtta?

zickan
0

Han ska bantas ned lite, till en mer hälsosam storlek. Kolla hans mat lite mer noga och mer grönt på menyn.. haha

Ladyinred
0

ja rotfrukter o magert protein är en bra diét, försöker med det på mej självFlört

zickan
0

haha.. kanske man ska haka på själv också ;-)

linaajonsson
0

Han var den sötaste tjockisen jag sett i hela mitt liv! :D Vill ha honom.. Måste bara fråga vad heter hans färg? :)

zickan
0

Han är en vanlig silverad blue. Finns en hel del bilder på massa blått på zickan.zoomin.se

Förhoppningsvis finns det någon flicka för maximiliam  senare.

Tusss
0

sjukt massa mys :D feta råttor är goa ;) men det är ju klart, är det farligt för hälsan så är det inte bra :P

hus-musen
0

hihi vilken tjockis! kanske mår bra av att gå ner liteGlad

gillar bild nummer 2, vilken buddah!

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

ja han e skit söt. gillar gödda råttor (om det inte går till överdrift)

zickan
0

Han är helt underbar. Fick mig en smärre chock när jag såg honom bara. Öh hallå jag ska inte ha hem några fler gp råttor ;-)

Ladyinred
0

har du vägt han än då?

SweGizmo
0

ja hur mycket väger han:D ??

zickan
0

Kunde inte svara på det igår. iFokus ville inte vara med.
Han väger ju bara ca 650gram. Så det är mest lös fett hud typ.. haha. Jag trode han skulle ligga på mer.
Men här ska det tränas upp muskler. Kanske kan fylla ut skinnet med lite hård muskel massa. Fast han rör sig ju inte direkt i onödan. Ska få bo löst i sovrummet några dagar.

Elipowe
0

Du får bygga ett litet gym till han  Oskyldig

Ladyinred
0

gör inte samma tabbe som jag och försöka motionssimma råttan, min va så fet att han flöt på rumpfläsket och hade svårt att hålla huvudet över ytan. jag fick avbryta det projektet fort för jag va rädd att han skulle drunkna.Skäms

Elipowe
0

#23 HAHAHA x'D! Jag kan se det framför mig Oskyldig

Ladyinred
0

det hela miste liksom sin funktion när råttskrället flöt som en korkTungan ute

zickan
0

hahaha.. kan vara bra att vara fet ibland.. hehe

Han har ätit samma foder som alla andra av hennes råttor. typ müsli blandning. Så det blir att minska ned på Torrfoder eller byta till light produkter. Sedan mycket grönsaker etc.
Kommit precis hem ifrån affären. Tänkte göra rotmos till honom i kväll. Det brukar alltid gå hem. Är iaf mattes favvorit. hehe

hus-musen
0

#21 Va? Bara 650 gram? Har pojkar hemma som väger närmare 700 o som inte alls är så feta! Måste var amycket löst skinn på din nya pojk=)

Qui dormit, non peccat

zickan
0

Ja det var rätt chockande att han inte vägde mer. Ser ut att kunna väga minst 800gram. Men det är nog mycket lös hud.
Nu när jag vet hur pappan är så kan jag nog se att mina två pojkar brås på sin far. De har också mycket mer lös hud än vad jag är van med på en råtta. Jätte mysigt. Men han får "banta" lite ändå så det inte ligger någon risk till att det är för mycket fett som kan ställa till med problem i framtiden.

Lancia
0

Den där finfina tjockisen hade jag äran att få åka tåg med i helgen! :)

Han ser nog tyngre ut än vad han är eftersom han inte är så lång i kroppen utan mer kompakt. Lika bred som han är lång dvs. :D Men 650 gram bara, det trodde jag då inte. Jag har ju en slank/normalhullad råtta på samma vikt, undra hur stor han skulle bli om man gödde upp honom sådär :P

allobosia
0

Haha sjukt söt, han ser så kramig ut xD

KAGE
0

Vad är det med människor att älska tjocka djur egentligen 8(
btw liksom.
Men det är faktiskt konstigt =/

/Karoline.

silverorm
0

Han ser ju väldig lugn ut på fotona, ska bli spännande o se om du kan få fart på honom! Han ser ju helgo ut! Lycka till med att banta honom!Flört Hur gammal är han föressten..??

zickan
0

han är lite över ett år.

#31 smaken är som baken. varför gillar vi människor som är överviktiga  och som äger en bilring runt magen ;-). varför stora bröst när det finns små. bröst är också fett ;-)

KAGE
0

Jo men det ÄR ju inte hälosamt.. så varför medvetet ge de massa dåligt/mycket att äta osv ><
Jag tycker det är jättegulligt med tjocka djur<3 men jag skulle ALDRIG göra så nåt av mina djur blir det

/Karoline.

hus-musen
0

#34 Du förstår inte hur människor kan älska tjocka djur men du tycker att de är jättegullig med tjocka djur?

Det låter ju väldigt bra..

Qui dormit, non peccat

zickan
0

#34 den där grabben har inte fått ohälsosam mat. den har fått exakt samma mat som de andra djuren. vilket jag har fler ifrån den tjejen här. ingen av de andra är över viktiga. jag har gett exakt samma mat till mina som hon gett till den råttan. müsli blandning.

idaleck
0

Gosh det var en stor kille! Hade dock förväntat mig att han skulle väga lite mer än 650 :P

Lancia
0

Det här med att glla feta djur tror jag inte har med fettet i sig att göra utan mer med att dom ofast, när dom blir feta, också blir klumpiga och får en lite mer "hjälplös" look.

KAGE
0

#35: Jag förstår inte hur folk kan låta sina djur bli tjocka, bara pga att det är sött. That's the point.

/Karoline.

sockerrattan
0

#39 ibland gör man inget! De blir feta i alla fall! medans andra i samma bur nästan ser åt det magra hållet!

Mia//

KAGE
0

#40: Mjo. Men ta en titt på djur i tex USA. Och alla övergödda hundar här :S

/Karoline.

sockerrattan
0

#40 Det handlar om anlag… vissa har faktiskt lättare att gå upp i vikt än andra.

Mia//

Ladyinred
0

jag har som sagt bara haft en fet råtta, han blev sån efter kastrering. Försökte banta och dra ner på maten men han blev deprimerad och slutade röra sig helt då, mat var det han levde för. Så jag tog beslutet att han fick hållas tills det inte höll längre. I slutet så hade pälsen nötts bort på magen för han släpade den i backen när han gick och han hade valkar runt alla benen och halsen. Det hela slutade med en akutavlivning här hemma när han bröt bakbenet.

empan-hampus
0

Min råtta Goliat väger 700g Tungan ute Han e ett litet fetto Oskyldig

KAGE
0

#42: Pfff. Ja, men vafan. Djur! Vissa öser ju på med hundgodis och glass och bröd och massa sånt!

#43: Va hemskt!

/Karoline.

idaleck
0

Shit. Efter att ha sett bilder på "feta" råttor här så känns det som att min oro över nelsons vikt är väldigt överdriven…Nog för att han är tyngre än de fleta, men han ser inte alls lika "fet" och "valkig" ut som många andra. Han är nog mycket längre och grövre än många råttor vilket gör mycket för vikten.

empan-hampus
0

#46 Ååh vad söt! Skrattande Den som sitter på matskålen liknar min Dinkel ^^

Absinthe
0

Här är en annan hane som är lite stor, han väger 718g.. =P

(Tillfällig låneråtta)

Lancia
1

Lite off topic kanske men GUD vad fin han är, Nelson!

Allamej
0

Alltså… jag måste fråga… Är era råttor kort i rocken? Mina råttor som ligger på dessa vikter är inte tjocka. Dom har bra hull (jag menar då muskler och en del kroppsfett) Men dom är inte feta.

Jag har haft feta råttor som blivit det av för mig okända andledningar, med fettvalkar osv osv. Men dom har jag varit orolig över.

Kyo som jag slänger upp en bild på igen, är stoooor men inte fet.

På en del parningar som jag läser, om föräldrarnas vikter så är det inte bara en gång hanen vägt snäppet över 500 gram. Här uppe gör dom det senast vid 6 månader om inte tidigare..

Jag vet inte vad jag frågar egentligen.. men jag måste få veta… är era råttor korta i rocken?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ladyinred
0

jag har nog rätt korta råttor nu, väldigt satta e dom.

Allamej
0

Tack Ladyinred för att du förstår vad jag menar med min fråga :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0

Jag har både och. De flesta dumbo jag haft har varit små till stl. Medans de flesta toppörade har varit som din siames grabb.

Jag har haft råttor på 920 gram som mest. Min mr bäver. Han var precis som en vanlig råtta i hullet. Bara väldigt stor i kroppsformen. Sedan har det legat råttor på rätt höga vikter men de har alla varit stora.
#0 Är förste fettot jag äger som verkligen har valkar.  Han har ändå bott i en flock som alla fått samma mat. Men han är 3 ggr så stora som dom. Troligen är det generna.
Hans söner bor här också. Nu när jag tänker på det så ser jag ju helt klart vem pappan är. De verkar också äga lite extra hud. Växte i raket fart på stl(inte fettet)

Allamej
0

Min Maggie är dumbo, syster till Kyo och väger 425 gram men det finns ingen som kan kalla henne tjock… alls..

Så.. fram för längre dumbosar :)

Absinthe
0

Ja, storleken på dumbos, iaf här nere, är väldigt små. Jag avlar ju för att få fram dumbos med bra temprament, hälsa OCH storlek. Jag vill ha upp storleken på mina råttor.
Hugo jag har här hemma är ganska stor, men han är absolut inte fet, han har en go mage men inga valkar. Råttan jag visade på bilden är Hugos son, som nog fått liiiite för god och för mycket mat hos sin ägare.. ;P

Men jag vill ha större storlek på mina råttor som jag avlar fram, men det är ju inte prio nummer ett, hälsa och temprament går före.. =)

idaleck
0

#49 Nelson hälsar o tackar!

Ang vikt så tror jag lite som allamej att dessa feta 600gramsråttor måste vara rätt småtypade. Jag tycker de SER tjockare ut (på bild åtminstone) än min Nelson, och han väger drygt 970g. DET tycker jag är stort, men han ser inte alls lika "fet" ut. Visst har han lite för mycket hull, men han är väldigt lång och allt under 800 skulle nog se magert ut på honom.

Ladyinred
0

de stora (ej fet) råttorna har väl ofta finskt blod oxå va?

[MissCaandy]
0

Kan du inte ta en bild när du håller i en valk på honom? ;-D

Jag är kär i råttvalkarSkäms

Love-
0

hur går det med bantningen på honom?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

idaleck
0

#59 Syftar du på mig? Det går inte så jättebra, men som jag skrev så tror jag inte Nelson är så fet som jag trott, när jag jämför honom med de råttorna i tex den här tråden. Han är stor - och lite tjock, men inte sådär vansinnigt fet. Sen tror jag att den övervikt han har beror på flera olika faktorer, tex genetik och alla operationer och komplikationer kring dessa. Han är ju faktiskt halvkastrerad och en kastrering kan innebära att djuren blir latare och att de lättare lägger på sig. Så just nu så känns det som att Nelson får vara som han är.

zickan
0

Gud vad jag är kär i max. Hoppas verkligen inte hans fettma kommer skapa problem i framtiden. Jag tar han åt sidan när de andra får lite onyttigare mat så jag kan ha lite koll på honom.
Se om det sker någon förändring. Hoppas på att han kan växa i sin lösa kostym

Crispig
0

Oj, vilka tjockis råttor. Vad matar man en råtta med för att få de dimentionerna? :P

Men de ser ändå rätt mysiga ut ^^

Adina
0

Vilken tjockis! (;

niffen
0

#60 Du får låna hem Alva ett tag och släppa ut monstrerna på golvet så dom får rejsa ett tag då, några gram gick han ju ner  ;)

STORA råttor är helt ok att avla på, men råttor som är FETA och har problem med det, eller inte orkar göra de saker som råttor i samma ålder orkar göra.

Om man behöver fixa dieten mycket för en råtta så tycker jag att man ska överväga att inte avla på den…

Problemråttor fysiskt (sjukdomsmässigt och viktmässigt osv) och problemråttor psykiskt (temprament osv) är lika jobbigt enligt mig.

Det finns massa råttor som är bättre att avla på än de överviktiga, som får problem med det.
Och varför verkar "större" råttor vara bättre än "lagom" stora råttor? Varför är det fel att avla på en hona under 300 gram? Vildråttorna verkar ju klara sig, och dom väger ju inte mycket mer än 200 g :P
Nej, jag vet att dom inte är lika, men med dagens kunskaper så vet vi vad vi ska ge våran dräktiga hona för mat under dräktigheten så hon orkar med bebisarna…

Sorry för ett långt inlägg, men fingrarna bara gled iväg… Och sorry igen om nåt är oklart, jag är inte helt klar i huvudet just nu (influensa)

idaleck
0

#64 Mhhmmm Alva är varmt välkommen på besök till norrtälje Cool

[GlittriGris]
0

Hehe tycker att ''fetto monstret'' ser ut som en Bert karlsson xD skullee jag döpa han till^^

zickan
0

haha.. han heter max.
Nu efter att jag vant mig så känns han inte lika fet längre. Mycket lös hud.

Mastoll
0

#46 - haha! Skit söt bild! XD

Nicciz
0

http://i37.tinypic.com/16862za.gifJag intygar att han är underbar

idaleck
0

Men nu ska han dö :(

hus-musen
0

#70 vem ska dö?

Qui dormit, non peccat

idaleck
0

#71 Nelson ska dö :(

hus-musen
0

#72 varför då? Är din råtta sjuk?

Qui dormit, non peccat

idaleck
0

#73 Ja nu är han riktigt dålig så det blir avlivning :(

Tusss
0

vad har hänt? :(

hus-musen
0

#74 beklagar..

Qui dormit, non peccat

idaleck
0

#75 Lång historia och jag orkar inte dra hela. Kort och gott så fick han pungbråck i oktober, opererades, fick en knöl som jag trodde var nytt bråck - opererades - det var en böld. Sen dess har han haft 7 abcesser som vi har tagit bort, han har behandlats med atibiotika osv. Han blir inte bättre och de senaste dagarna har han varit jättehängig och sen igår kissar han mörkbrunt klet… Rynkar på näsan Han mår inte bra och det finns inget mer vi kan göra nu…så avlivning är det enda rätta. Tyvärr. Och det känns förjävligt.

idaleck
0

#76 tack.

zickan
0

tråkigt när ens kompisar börjar må dåligt.

Nicciz
0

Man kan ju medicinera.

idaleck
0

#80 Du vet att han är medicinerad ett antal gånger.

Nicciz
0

japp med baytril

ElinLi
0

Är det inte Nicciz som har den lilla fetknoppen hemma hos sig ? :) Jag menar jag höll ju i en lika fet råtta hemma hos dig Nicciz och han var ju precis likadan ^^

idisen95
0

naww… fettis råttor gud va söta och mysiga dom ser ut ´<333

Liingefors
0

så himla söt råtta du har där!!!!Skrattande

Mastoll
0

#77 - :(  Beklagar, men du gör helt rätt! Bra jobbat med att verkligen försöka få honom frisk

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.