Problem.
Jo, som rubriken antyder så jag har åkt på ett problem…
Som några av er kanske redan vet så är jag kontaktperson för Råtthjälpen i hela Norrland. Mitt jourhem har dock av olika orsaker bestämt sig för att inte vara jourhem längre vilket gör att vi står här med två råttor som hon vill bli av med snarast. Detta är råttor som alltså ligger ute för omplacering på hemsidan. Jag kommer att bli tvingad att ta mig an dessa råttor vilket ju inte alls var tanken från första början. Jag har redan 8, snart 10, råttor i vår lilla lägenhet och där går faktickt smärtgränsen. Det fungerar inte att smacka in hur många råttor som helst i en tvåa på 47 kvadrat. Jag kommer ju dock bli tvungen att ta dessa två utöver mina 10 st. Vilket jag egentligen inte alls har plats för.
Är det någon underbar själ som skulle vilja "adoptera" dessa fina tjejer? Eller är det någon som vet om någon som är sugen på att skaffa råttor så är dessa två töser fina nybörjarråttor. De ligger på hemsidan. SysterYster och Slitz heter dem, de är reggade i SRS skall nämnas också.
Skulle vara guld värt om någon kunde hjälpa.
>Jag kommer att bli tvingad att ta mig an dessa råttor vilket ju inte alls var tanken från första början.<
Hur då tvingad?
#1: För att hon är kontaktperson för Råtthjälpen i Västernorrland och har inga andra jourhem än det som just bestämt sig för att inte vara jourhem längre… Så hon är den enda som kan ta hand om dem.

NEJ! Inte Syrran och Slitz! Jag måste bara lägga ett gott ord för dom! :) Jättefina råttor, Syrran är social och jättemysig, Slits är också jättemysig men dock lite mer nervös. Men det går över (jag hade dom över en helg och på den andra dagen så satt Slitz i min tröjarm i drygt 3 timmar och knastra och ploppade med ögonen..)
Putt!

Synd att det var tjejer, annars hade jag kunnat tänka mig att adoptera dem :/
Mvh Vinetta

synd att jag bor så långt bort=(hoppas det löser sig!
Transport av tjejerna till Sthlm går att ordna relativt enkelt om någon söderut är intresserad.
(Om någon bli jätteüberintresserad nu genast så kan jag ju avslöja att jag skall åka till Sthlm redan imorgon.
)

(dom kan se annorlunda ut nu, det var ett halvår sen de där bilderna togs)

jag bor tyvärr i uddevalla,lååångt från sthlm hehe
antar att du inte ska hit=(

Finns det inget annat jourhem som kan ta in dem temporärt då i värsta fall?
# 11 Jo, jag vet att det är en bra bit från Sthlm till Uddevalla, härifrån till Uddevalla är det ca. 80 mil, till Sthlm är det cirka 50.
Men någon annan kanske är intresserad?
#12 Det är ju det det inte gör. Jag har bara haft ett enda jourhem, det är jättesvårt att "nå ut" till folk här uppe och då har jag ändå cirkulerat väldigt friskt i media tycker jag.

Så söta. Hade gärna tagit dem om mina tjejer var snälla mot andra. Tyvärr är de lite dominanta iaf mot vuxna. Annars hade jag haft gott om plats i deras bur. Hoppas någon kan ta dem iaf =) slitz liknar min Elektra. =)

puttputt

hade gärna adopterat dom men jag får inte ha fler råttor för mina föräldrar :( annars hade jag haft gott om plats för två tjjejor till . hoppas du hittar ett hem åt dom :)

Dom förtjänar ett bra hem! Putt!
Putt.
Putt igen.

putt igen

Putt!
Putt, putt. Tjejerna bor nu i mitt badrum. Verkligen jättefina är dem. Hade jag haft möjlighet hade de nog fått flytta in i min honflock men nu är ju inte läget så…

putt
Jag kan eventuellt ha dom ett tag tills bättre hittas eller tills transport hittas vidare… Måste disskutera tid bara, för att alldeles för länge kan jag inte ha dom!
…bor i Stockholm, Tumba :)

#25 BRA NIFFEN! :D Dom är jättefina och goa.. :)