Hane sökes
Till min vacka Ängslilja *Kadabra*, Fawn rex dumbo. Född 7/7 -07. Haft en kull. Snäll, go bara så mysig. Hon är reggad i SRS.

Hanen jag söker en Fawn eller Beige. Han ska ha bra temprament, vara frisk. Stor kille. Fungera i flock, ej vara bossig/dominant.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

min gamla tös =) hoppas du hittar en hane!
#1 nyfiken på honan, kan du berätta om henne? hur hon är i flock? hur hon var som mor? hur hon är i karaktär osv?
De två töserna som du omplacerar är Kadabra mamma till dem.
Kanske läste fel då jag är grymt trött pga SJ (satt fast på tåget i Alvesta inatt)
Du har skrivit att de två honorna inte ska avlas på….då blir jag nyfiken på varför du tänker ta en kull på deras mamma !
Är det deras pappa som inte var bra …kanske ?
#3 Jag tycker både Ai som är mormor till de som placeras om och Kadabra som är mor är bra i temprament. Av det jag sett så har Pysslan och Lilja inte deras sätt. Jag tror det är från pappans linjer.. + att de är ohanterade/dåligt hanterade.

#2 Hon är helt underbar. Hon och jag fick verkligen en bra kemi mellan varandra. Hon funkar jätte bra i flock, har aldrig haft några problem med att släppa in ny, varken gamla eller unga. Hennes mamma är uppfödd av Absinth. Änglalilja har fått jätte bra resultat både i agility och pettclass. Hon funkade strålande som mor.Försvarade sina ungar mot mig tills de kunde röra sig själv. Alltså inte va helt tokig å bet utan bara observerade mig om att jag inte skulle störa. Hon var duktig som klarade av alla 14 st =)
#3Kan tänkas att det kommer från faderns lilje, men fadern var inte alls så som du beskriver Lilja och Pyssla. Då skulle jag aldrig genomfört parningen. Neero är en rofylld och klok råtta. Har världens lugnaste temperament och har aldrig visat agrition till varken människa eller råtta. Funkar jätte bra med unga som gamla hanar.
verkar bara vara Pyssla och Lilja som verkar så ohanterliga. Alla de andra råttorna från kullen har fina temperament enligt ägarna.
Jag kommer ha avelsförbud på avkomman tills honorna är 8 månader och hanarna är 1½ år utifall ngt skulle visa sig.

Har jag fattat det rätt att Kadabra oxå är en omplacering?
#6 Varför chansa att ta en kull, om du redan nu är osäker på avkomman. Inget påhopp utan en fundering bara.

#7 ja, Kadabra (Änglalilja) har nyligen flyttat från mig till Mymlan

Är hon från Abra, Kadabra, Hokus, Pokus, Filiokus kullen??
#9 Ja så har jag förstått att hon är.
Sedan en parning sker ej på stört, hon är i karantän och de är satt på ivomec för ev inälvsparasiter o ska ha en ggr i veckan i 3 veckor.

Vad du något om dem andra syskonen? Filiokus dog ju nyligen :(
#11 Vet inte vilka som har syskonen mer än Zickan som ska ha Hokus. Men de som har får gärna ge sig till känna via PM.

#10 Tänker du avla på en behandlad råtta?? som ev har inälvsparasiter??

#10 tror vetten verkligen att de har inälvsparasiter?!
Jag blev rådd av annan uppfödare att göra detta. Alla säger si alla andra säger så den tredje säger bä och den fjärde säger Bu.
Vem ska man lyssna på?

#12 Kickan har ju Salve (Sala) ..
Ah, e Salve bror?

"trollerikullen?" Från en kvinna i Uppsala var en tjuvparning på Ai ifrån mig när hon var väldigt ung.
Abra har jag bra koll på, hon finns här i skåne. Sen har jag vaga uppdateringar om resten av kullen, jag bad om att inga av ungarna skulle gå vidare till avel eftersom det var en tjuvparningskull, tyvärr vet jag inte vart alla i kullen är och vet att Kadabra nu har haft en kull tidigare. Tyvärr är det inte min sak att bestämma att det ska vara avelsförbud (eftersom inga fel uppstått på linjen hos mig), jag vill helst inte att folk parar runt utan att jag vet om det, ska inte paras om det inte är riktigt genomtänkt och jag vill ha bra uppdateringar.
Filiokus blev väl avlivad pga en absess på kinden?
Jag har sagt till Mymlan om hon ska kull så vill jag att de säljs som sällskapsråttor och inte avelsråttor, för att jag vill gärna ha lite koll på vad som sker. Hon ska även vara väldigt noga med vilken hane som hon ska paras med.
Denna annons kan tas bort..

Hittade du en hane
?
hela den där kadabra kullen finns det redan en tråd om här inne. sök på tex hokus så kommer den tråden upp. där tror jag alla som har unagr skrivit i tråden och sagt vilka de har.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ursäkta att jag puttar upp en gammal tråd men kan nån hjälpa mig att hitta länken?. Jag har sökt och inte fått nå resultat och jag skulle verkligen behöva hitta den.
går att skriva till mig med om man undrar över info. haft koll på den linjen noga då jag själv tog en kull på kadabras bror hokus innan det dök upp mer info.
Jag kan inte direkt söka på rif. det strular men ska se om jag kan få fram den
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.