selofanplast?
min gubbe undrar om man kan inreda buren med selofanplast..för det har vi så mycket som helst..ja ni vet sånt man får med i paket när man köper saker..det vita mjuka..ja jag skriver väl för mycket men jag vill gärna veta pga att ja är rädd om mina djur:)..
Hej!
Jag skulle nog inte rekomendera att använda de, med tanke på att råttorna gärna gnager på det mesta och även äter lite av varje dom kommer över. Och jag har svårt att tänka mej att det är så hälsosamt för dom att få plast i magen. Jag vet att vissa djur som får i sej plast får en falsk mättnadskänsla av plasten, pga att den fastnar i magen. Och det resulterar i att dom svälter ihjäl. Vet dock inte om detta gäller råttor också.
Men som sagt, jag skulle nog inte rekomendera de iaf.
Mvh Marcus
ok tack så hemskt mycket för svaret:)..det får tidningspapper men det går ju lika bra:)..
Ja det skulle nog inte vara bra om råttorna faktiskt åt av det :o Så det skulle aldrig jag riskera iaf :P
Mvh Nathalie

Nej de tycker jag inte att du ska använda, de har ju ingen uppsugningsförmåga alls, o råttorna kan ta en tugga o så fastnar plasten.
Qui dormit, non peccat