Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 521 ggr
[GlittriGris]
0

RåttFight

Hej alla glada!

Mina två råtthanar (8månader) som är bröder har alltid bott tillsamans och aldrig bråkat något allvarligt men i dag och i går har det blivit ganska allvarligt när jag hade dom lösa så var det full fight på min säng.

det låg hår på min säng när jag kom dit och avbröt dom, när jag satte dom på olika ställen och möttes så började dom bråka.och dom fortsätter bråka.antar att det har med dominans att göra.

vad ska jag göra?

niffen
0

Blir det blod? (att det ramlar hår är egentligen nog anledning)
Sära på dom… Antar att de kommer från djuraffär? Brukar tyvärr bli såna här problem då! :(
Finns ganska många trådar om människor som haft liknande problem… Sök så kanske du hittar några tips om vad du ska göra!

[GlittriGris]
0

Undersökte båda två inga sår eller synliga kalafläckar..  jag fick dom av pappas jobbarkompis som hade fårr dom i födesledags present som han inte kunnde ha längre så jag antar att dom är från djuraffär :/

men jag snackade med en kompis och vi kom övernes om att jag skulle testa sätta dom i buren och då vart det bara att ena råttan tryckte ner den andra och den ner tryckte visade  sig undergiven sen struntade dom i varandra.

hus-musen
0

ja då gjorde de väl upp om rangen då. inget att bry sig i så länge de inte är blödande sår.

Qui dormit, non peccat

[GlittriGris]
0

okej ,tack men nu småbråkar dom lite :S

hus-musen
0

Säg till dem då.. Rya till när de slåss så vet de att du misstycker, men så länge de bara är småtjaffs så låt dem hållas. hur gamla är dem?

Qui dormit, non peccat

[GlittriGris]
0

8 månader ..mm när dom bråkar så brukar jag klappa händerna så dom lämnar varann sen säger jag bestämt fy åt dom!

Otaku
0

Hur går det med dem nu då?

Mvh Vinetta

[GlittriGris]
0

det går bra dom har inte bråkat något mer så det var väll bara tillfälligt.

ingen ville ju lägga sig när dom bråka men sen la sig curt så var allting ''bättre''.

Love-
0

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Otaku
0

#8 Okej, vad skönt :)

Mvh Vinetta