Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 449 ggr
nonisaga
0

Allegri?

Hejsan alla här!:)

hade bara en liten fråga om allergi mot råttor?.

E det vanligt att bli allegisk mot råttor för jag är allergisk mot pälsdjur men har hamstrar o har aldrig haft ngt allegri problem mot dem, men dom e ju allergi vänliga djur..

e råttor det oxå eller? för jag vill så gärna ha råttor:)

/Sonia

Hoppas den ligger i rätt grupp:)

hus-musen
0

nja de beror på.. en del är allergiska mot hanar men honor går bra. så du får nog åka hem till någon som har råttor o känna hur de känns=)

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

jag reagerar bara när jag har dom mot huden, men det ska bero på urinämnen som de har på fötterna och hamnar i sår de river upp med klorna

nonisaga
0

okej, då ska jag nog göra ett besök hos ngn med måna råttor^^:)

Tack för svaren:)

Lancia
0

Jag är inte allergiskt mot något annat men precis som Ladyinred reagerar jag när jag har råttorna(hanar) mot huden, det kliar nåt jävulskt ibland

nonisaga
0

kan detta kanske bero på att dom har mkt äggvite ämnen i pälsen, asså hanarna för jag har hört att dom som är allergiska mot ägg är allergiska mot de flesta pälsdjur…..

Ladyinred
0

äggviteämnen kommer ju från urinen, så har man pissråttor som sover där de kissar kan man säkert reagera så. Ofta är hannar just så mysiga :P

nonisaga
0

Okej, men jag får väl kanske ha en råtta på test hos mig, altså låna en vuxen av en uppfödare så får jag se hur jag reagerar:)

hus-musen
0

#7 ja låna en vuxen, en unge reagerar inte jag på iaf=)

Qui dormit, non peccat

nonisaga
0

#8 a, ska nog göra det:)

Bra, då har jag fått svar på min fråga:) tack alla

Ladyinred
0

såg att du bor i storstan o då lär det inte vara nåt problem att hitta nån som vill låna ut sina råttor, det är rätt gått om 08or här på forumet.

nonisaga
0

#10 Vad bra:) , kankse ska sätta in en tråd här senare o fråga om ngn skulle kunna tänka sig o låna ut en råttis här i stockholm:).