Allegri?
Hejsan alla här!:)
hade bara en liten fråga om allergi mot råttor?.
E det vanligt att bli allegisk mot råttor för jag är allergisk mot pälsdjur men har hamstrar o har aldrig haft ngt allegri problem mot dem, men dom e ju allergi vänliga djur..
e råttor det oxå eller? för jag vill så gärna ha råttor:)
/Sonia
Hoppas den ligger i rätt grupp:)

nja de beror på.. en del är allergiska mot hanar men honor går bra. så du får nog åka hem till någon som har råttor o känna hur de känns=)
Qui dormit, non peccat
jag reagerar bara när jag har dom mot huden, men det ska bero på urinämnen som de har på fötterna och hamnar i sår de river upp med klorna
okej, då ska jag nog göra ett besök hos ngn med måna råttor^^:)
Tack för svaren:)

Jag är inte allergiskt mot något annat men precis som Ladyinred reagerar jag när jag har råttorna(hanar) mot huden, det kliar nåt jävulskt ibland
kan detta kanske bero på att dom har mkt äggvite ämnen i pälsen, asså hanarna för jag har hört att dom som är allergiska mot ägg är allergiska mot de flesta pälsdjur…..
äggviteämnen kommer ju från urinen, så har man pissråttor som sover där de kissar kan man säkert reagera så. Ofta är hannar just så mysiga :P
Okej, men jag får väl kanske ha en råtta på test hos mig, altså låna en vuxen av en uppfödare så får jag se hur jag reagerar:)

#7 ja låna en vuxen, en unge reagerar inte jag på iaf=)
Qui dormit, non peccat
#8 a, ska nog göra det:)
Bra, då har jag fått svar på min fråga:) tack alla
såg att du bor i storstan o då lär det inte vara nåt problem att hitta nån som vill låna ut sina råttor, det är rätt gått om 08or här på forumet.
#10 Vad bra:) , kankse ska sätta in en tråd här senare o fråga om ngn skulle kunna tänka sig o låna ut en råttis här i stockholm:).