Blind?
Hejsvejs
Jag tror min råtta är blind, hon reagerar inte på ljus, t.ex en kamera blixt. och hon slänger huvet åt sidorna och typ sniffar.
/ Clara
ser ögonen normala ut? inget grått?
Min blogg: SweGizmo.se
lite gröngrått i kanterna.. men jag vet ju inte hur det ska se ut..
kan du ta kort tro?? utan blixt helst.
Tyvär inte, Hon blir så himla stressad , jag fick en bild men den var inte på direkt när bild. och då ser man det inte ><
För mig låter hon inte frisk. Tycker du ska ta gå till en veterinär få råttan undersökt.. De kan säkert ögonlysa henne *de har speciella veterinärer som gör detta, så var det då jag ögonlyste min katt då hon var 5 år, hon är 14 år idag och blind*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Okej, jag ska ringa imorgon.
Det är ju det att jag nyss vart hos veterinären och hon fick då medicin för en .öroninfamation och då var hon frisk, om man inte räknar med öroninflamationen, hon åt det i 10 dagar och hennes "blindhet" kom nu efter åt.
Hon kan t ex ha en tumör som trycker på hjärnan *du sa hon slänger med huvudet* hon vaggar ej med huvudet? är hon rödögd? rödögda råttor vajar mer med huvudet än vad svartögda gör.
Vad gör hon om du kommer för nära med fingret mot ögat?
Mystjejen jag har gammal dam hon ser dåligt på ena ögat men hon har en grå prick i ögat.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
hon stänger det, men då måste man nästan nudda det, nej hon har svart ögon, tumör det tror jag med, :(
vet inte om det spler någon roll, men hon är köpt från en djuraffär?
Och nu märkte jag i hennes ena öga såg det ut som om det hade runit i hennes öga .
Ring om en VET tid:/ låter inte så bra det där.
Är du säker på att det är så med båda ögonen? Kanske bara är ett av dem?
Får råttor grå/grönstarr?
/Karoline.
jag vet inte, ska kolla up det, det rinner bara i ett öga,

råttor kan få starr, vilket det inte finns någon behandling mot vad jag vet. Ta råttan till vetten o få ett utlåtande! Är det en tumör som trycker på i hjärnan så är de lindrigast att avliva råttan innan den börjar lida..
Qui dormit, non peccat
Jag ska ringa imorgon , Hoppas verkligen inte på en tumör.. men om hon lider så är det ju bäst, vill verkligen inte hon ska lida.