Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 395 ggr
cykelpump
0

Råd tack!

Var förbi djurafärren en liten stund idag och såg den sötaste lilla råttan! Men ett problem, hon verkade va helt sne, inte bara huvudet utsn hela kroppen nästan. Skulle hemskt gjärna vilja ta hand om henne. Men om hon nu har sneskalle, hur mkt ca brukar det kosta att gå till vätrenären? Alltså medecinkostnad. Tacksam för snabba svar!

allobosia
0

Kostnaden kan variera hur mycket som hellst, beror på hur allvarligt det är.. Tror risken är stor att dom tycker du ska avliva den.

Jag själv skulle nog tvinga mig själv att inte köpa den även om jag tycker synd om den.. Visst risken finns att någon annan köper den, men jag vill inte stödja den dåliga aveln inom djuraffärer och göra så att det fortsätter, men du kan ju säga till dom i affären att den är så för dom kanske inte har tänkt på det… Kanske verkar kall men det kommer bara fortsätta..

emmeb
0

Du skall inte köpa den av dem, de får inte sälja sjuka djur. Försök istället få igenom att de ger dig råttan i vetskap om att du kommer att ta den till veterinär. De kommer ju ändå inte kunna sälja råttan så stå på dig och försök lägga fram allt på dett bra sätt.