Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 586 ggr
Emma87
0

Smarta råttor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok, att råttor är smarta har väl ingen råttägare undgått att upptäcka. Ändå kan man bli bra förbluffad ibland. Häromdagen gjorde jag ett hål rakt igenom ett äpple, gröpte ur det lite vid kanterna för att trä ett snöre igenom och hängde upp det i buren. Tidigare har jag bara knytit fast hårda mindre saker i snören och hängt upp (tex bitar av såna där tuggpinnar för hundar) och då brukar dom gå direkt på godsaken och tillslut få loss den. Men denna gång med äpplet så gick dom direkt på snöret en bit högre upp och gnagde! Dom har alltså listat ut att det går snabbare att bita av snöret än att försöka få loss godbiten. Att dom sedan inte åt äpplet utan bara massakerade det i småbitar som dom sedan smetade ut över hela buren, det är en sak för sig ;)

Förresten, om ni tycker att Ronja har blå tassar på bilden så är det för att hon har ätit blåbär och självklart måste trampa lite i maten innan den äts ^^

Crispig
0

"… hon har ätit blåbär och självklart måste trampa lite i maten innan den äts ^^ "

Tja, annars e de ju ingen sport ;)

hus-musen
0

haha ja dumma är de inteGlad varför överanstränga sig liksomFlört

Qui dormit, non peccat

Itchy
0

jag använder ståltråd om jag ska hänga upp saker i buren Flört

You can't spell Bitchy without Itchy

Emma87
0

#3 Ja, då funkar knappast denna strategi :) Grejen är att jag även hänger upp mina hängmattor med snören och dom har aldrig gnagt på nåt av dom snörena. Hängmattor är ju inte ätbara å andra sidan ;)

Itchy
0

jodå :) hängmattor är väldigt ätbara >_< speciellt om den är riktigt nerkissad ;P

You can't spell Bitchy without Itchy