Dålig vattenflaska!
För ett tag sen så köpte jag en lite större vattenflaska eftersom den jag hade innan var lite för liten. Mina råttor dricker ganska så mycket. Men i alla fall så var vattenflaskan jag köpte jättedålig!!
När jag hade satt upp den så började den läcka och jag tänkte att det kanske slutar (trodde att det droppade bara för att jag nyss hade fyllt på.) Men det slutade inte och halva flaskan hade nästan blivit tömd när jag kollade senare.
Varför säljer de sånt skit kan man undra…
"Biba" har jag för mig att flaskan hette. Söt för övrigt men funktionen är viktigare! Ville bara tala om det om någon funderar på att köpa den.
/Moonchild89 👻
Men, man får tänka på att det skall vara vatten ända upp i toppen (alltså att den är helt full!). Annars kommer det att droppa :o!
Jag fick en flaska en gång där en kula var halv (alltså flaskan var sönder), så det droppa. Kan vara så du fått en som är i sönder också ;)!
Jo, men jag hade fyllt den ända upp.
Ahaa, mjo det har du rätt i. Den kan ju vara trasig men jag märkte då inte det. Undersökte den rätt noga, bytte till och med ut hela stycket mot ett annat stycke från en annan flaska men samma problem ändå…
/Moonchild89 👻
Är du hundra på att det inte är en luftbubbla när du stänger flaskan? Är det minsta lilla luft i flaskan så kommer den att droppa… oavsett märke
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag är nästan säker på det, eftersom jag har provat alla möjliga sätt för att få den att sluta droppa. Så jag tror att det beror på själva flaskan. Har aldrig haft problem med andra vattenflaskor.
/Moonchild89 👻

Har upptäckt med min vattenflaska att den måste luta lite frammåt för att inte stå å droppa
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

har aldrig haft problem sj med vattenflaskor, men när jag är ute o åker med en reseflaska fastsatt så kan de droppa för att flaskan inte sitter rätt! lutningen är viktig=)
men om du bytte ut pipen till en ny pip som jag antar inte brukar droppa så måste du ju ha satt den snett eller nått?
hur ser en sån flaska ut då?
Qui dormit, non peccat
jag har oxå problem med vattenflaskor, köpte tre st av samma märke innan jag lärde mig. vet inte vad de heter, men de e vit flaska med nån kanin på eller nåt med röd kork, finns i olika storlekar.
#6 Jasså, för mig så droppar det oavsett hur jag placerar flaskan mycket skumt! 
7# Nej, jag tror att jag satte in den ordenkligt men man vet ju aldrig, får fortsätta klura lite. Flaskan är rätt stor och vit (ej genomskinlig) sen är det ett stort blått klistermärke på framsidan där det är en vit kanin och en brun hamster på. Sen står det typ "Biba drinking bottle for small animals 500 ml" Korken är grön på denna.
/Moonchild89 👻
Jag har sådana och jag har aldrig haft problem med mina
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

vattenflaskor brukar droppa av nån konstig anledning om vattnet är kallt. Har stått på några av dem jag har att så är fallet. Det ska inte spela nån roll om flaskan är full eller inte..
Men pröva med ljummet vatten och se om problemet kvarstår
#10 Hm, vad konstigt att inte du har samma problem med dina vattenflaskor. Måste vara flaskan som är konstig eller så har jag satt den i någon konstig vinkel. Men det finns inte så många sätt att hänga upp en flaska när man har en gallerbur tycker man. Bara så otroligt irriterande att tidningarna i botten av buren blir helt dyngsura när man kommer och kollar efter ett tag. Plus att nästan halva flaskan är tom. När jag hängde upp den verkade det inte droppa om den, men efter nån timme när jag gick och kollade så var det dyngsurt i hela buren som sagt. Blir nog att sätta dit den gamla så länge.
/Moonchild89 👻
jag hae enbart genomskenliga flaskor nu i olika märken. de e mjukare plast på dom och jag har inte problem med lekage på nån. Prova en annan sort.
Är de så viktigt att inte ha luftbubblor i flaskorna? 
Mina har aldrig läckt, och jag e inte den som kollar efter bubblor… Eller kanske pratar ni bara om märket?
Jag bryr mig aldrig om att kolla efter luftbubblor i flaskorna. Jag har svårt att tro att de beror på det. Det kommer ju ändå in luft i flaskan då råttan dricker ur den. Då borde ju alla flaskor börja tokrinna efter första dryckesslicken.