Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 662 ggr
empan-hampus
0

"eyeliner"

Tre av mina råttor har som "eyeliner" på nedre ögonlocket.. Ni vet där vi sätter eyeliner Tungan ute Men bara 3 av mina 8 råttor har det Glad Är det någonting som är ärftligt? Någon mer som har råttor med "eyeliner? Hehe Flört

Vet inte vad jag ska lägga tråden under

hus-musen
0

har du bilder? fattar inte vad du menar!Glad

Qui dormit, non peccat

empan-hampus
0

Haha kan försöka ta en bild x)

empan-hampus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hamilton var sammarbetsvillig Flört Så menar jag Tungan ute

empan-hampus
0

Putt….

Ladyinred
0

e de bara dina ljusa råttor som har så?

empan-hampus
0

Nej en grå/vit (Hamilton) Sen dom 2 svarta (Goliat och Dinkel) Glad

Vadå är det ingen här som har det på sina råttor? Förvånad

hus-musen
0

nej en sån där linje har inte mina råttor.. har inte sett det förut.

Qui dormit, non peccat

empan-hampus
0

Åh jasså… Men nåågon måste ju ha en råtta som haft det.. Glad

hus-musen
0

hur länge har de haft så? har de kommit nyligen? de ser ut som att de är den röda tårvätskan som torkat i kanten på ögat.. isåfall kan det innebära att något har fått ögonen att rinna mer, typ en förkylning på gång.

Qui dormit, non peccat

niffen
0

Torkat sekret, kanske?

empan-hampus
0

Nejnej det är inget torkat sekret, dom har haft det sen dom var små Glad Dinkel är bara ca 2 månader och han har det Tungan ute Hamilton har haft det i 1 år så det är inge farligt iallafall…

Liseeen
0

Min augoti råtta (stavning på färgen?) har oxå "kajal" men det kanske är vanligt för den färgen?Glad

empan-hampus
0

#12 Woho! Hehe då är det kanske vanligt ändå då Skrattande Jag tycker iallafall det är väldigt vackert när dom har så ^^ Även fast man inte lägger märke till det så lätt.. Flört

Ladyinred
0

jag gissar att det e det svarta pigmentet på råttan som även sätter sig där och det syns bara väldigt väl på en blekt roan.

hus-musen
0

har kikat lite extra på mina pojkar, och jag kan inte se nån sån rand alls, inte heller på min blekta roangubbe.

#11 okej va bra=)

Qui dormit, non peccat

empan-hampus
0

#14 Men det syns ju även bra på mina svarta råttor Glad

hus-musen
0

#16 hm jag har en svart, en svart husky roan, en blå, en champagne o en black hooded o ingen av dem har sån linje.. tror inte färgen spelar nån roll=)

Qui dormit, non peccat

empan-hampus
0

Aha ja… Jag vet inte.. Sålänge dom inte mår dåligt så e det väl ingen fara antar jag.. Flört