Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 403 ggr
Maliceangel
0

Älskade Bonzo

Bonzo dog för någon timme sen. Bara 1 ½ år gammal. Han var för bara några timmar sen ute & lekte, klättrade, busade, gosade i knät och så, visade inga tecken på att må dåligt. Han började andas jätte tungt och ansträngt efter att ha suttit i buren i ungefär en timme. Jag satt  och ringde runt till olika veterinärer i Stockholm, dom flesta hade stängt eller svarade inte. Samtidigt som jag fick ett elektroniskt meddelande ifrån Bagarmossen att "Tyvärr kan vi inte ta emot ditt samtal just nu för vi är upptagna med patienter" så somnade min älskling in. Jag vet inte hur jag ska hantera det just nu men jag måste fortsätta tänka för nu har jag min andra hane kvar och måste se till hans bästa. allting gick så fort. Från det att han började bli dålig till det att han somnade in.

Blink har aldrig suttit ensam. Jag har en vän som också har en ensamråtta efter att ha förlorat sina vänner. Blir det för mycket för Blink att precis efter att ha förlorat sin kompis byta bur och träffa en ny råtta? Eller kan det vara bra så att han får annat att tänka på? Jag vill verkligen inte att han ska hamna i en depression nu efter att ha förlorat Bonzo. :(

Maliceangel
0

Tack för all hjälp och allt stöd jag har fått!

hus-musen
0

beklagar sorgen..R.I.P bonzo!

jag vet inte hur du ska göra, du ser ju hur din pojke reagerar på en ny råtta. de borde inte vara något problem, de blir nog sämre om han får sitta ensam! låt dem träffas neutralt så går det nog bra=)

Qui dormit, non peccat

P0okerface
0

R.I.P

silverorm
0

Beklagar sorgen. R I P Bonzo.

Prova med en kompis till honom, följ din magkänsla!

linn-nanna
0

Usch så tråkigt…. Vila I Frid Bonzo!

Maliceangel
0

Imorrn får han träffa en annan råtta. Jag hoppas verkligen att det går bra! Den andra råttan har ju suttit ensam ett tag så jag är lite orolig för hur han kommer att ta det. Det bästa för honom är ju att få en råttkompis. Är ganska nervös nu konstigt nog. Det är bara för att jag hoppas så mycket på att det ska gå bra. Jag vill ju inte att Blink ska behöva sitta ensam mer än dom här 2 dagarna som han suttit ensam nu.

hus-musen
0

hoppas de går bra för dig o råttorna=)

Qui dormit, non peccat