Är maten ok?
Hej! En sak jag har funderat över är om maten jag ger till råttorna är ok. Jag ger finax sunt & gott müsli utblandat med puffat ris, solrosfrön, rat complete och ibland lite torkade bananer. Låter det som ett bra Torrfoder? Sen ger jag barnmat till dom varje morgon och kväll utöver det.

torkade bananer är jättefett, menannars så låter de väl bra som torrfoder=)
är de inte dyrt med så mycket barnmat förresten? burkarna på mitt ica här kostar typ 10 kronor som billigast o de går iaf åt en burk om dagen om ja köper sånt
Qui dormit, non peccat

#1 om det blir dyrt eller inte med barnmaten beror nog på hur många råttor man har och hur stor mängd de får varje gång =) Mina får ca ½ burk/dag att dela på och jag har 2 råttor.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Okej, men som jag skrev ger jag bara torkade bananer ibland eftersom jag vet att det innehåller ganska mycket fett och socker. Jo billigt är det kanske inte direkt, men jag har bara 2 råttor så jag kanske köper 2-3 burkar åt gången. Och när jag väl har öppnat en burk så fryser jag in det som blir över i muffinsformar som jag sen tar ut och tinar upp, eftersom burkarna inte håller så länge i kylen när dom är öppnade.