Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 475 ggr
Liseeen
0

Är jag allergisk ?

Min mamma är allergisk mot ganska många djur men mina råttor går bra , jag har dock ärvt hennes allergier och har hitills blivit allergisk mot kaniner och hästar. Jag har egen häst och känner inte av den men jag har märkt något med råttorna :(

om jag bär dom och dom river mig så får jag utslag, som stora röda prickar (ser ut som myggbett) och dom svider jättemycket , kliar gör dom också , jag har inte provat att försöka få bort dom utan bara låtit dom varit och dom går då bort efter nån timme.

det gör mig orolig , jag vill verkligen inte göra mig av med mina två ällsklingar :\

vet någon nått som kan hjälpa mot min allergi. eller är jag ens allergisk ?

niffen
0

Nästan alla råttägare får sår av klorna. Klipp och fila klorna så att det inte blir skrapsår på dig. Eller ha en långärmad polotröja och låt itne råttorna gå innanför. Allvarligt, några rivmärken i en timme är inte så farligt  ;)
Du är inte allergisk, överkänslig kanske, men jag tror inte ens på det ;)

idisen95
0

jag brukar också få sånna fasst dom svider inte

Liseeen
0

#1 hur långt in kan man klippa klorna så att det inte skadar råttan ? =)

jag vet men jag e orolig för jag har lätt för att bli allergisk -.-''  ^^

hus-musen
0

de där är inte allergi, de är rivmärken. får samma sj!

fila eller klipp klorna, men klipper du så akta pulpan! de är lättare att fila, bara att ta 4-5 drag med en vanlig nagelfil på klon=)

Qui dormit, non peccat

Liseeen
0

#4 okej( : tack :D

Ittna
0

Jag får också prickar som kliar och svider. men dom får ja om jag råkar få lite rått kiss på mej , eller när ja städar buren.. =(

Ska iväg och göra allergi test. Om jag är allergisk så tänker jag inte ta bort mina bebbar för de.. Finns många bra allergi tabletter.. Har testat några receptfria.. Som läkaren har gett råd om..

Liseeen
0

#6 jag har prcis gjort ett test och jag var inte allergisk (:

Raaata
0

7# va bra att du inte var allergisk jag får rivsår av mina råtter hela tiden nästan och när man badar dem:P dem är tuffa små rackare.