Feedback på hemsida
Jag håller på att göra om strukturen lite på min hemsida.. Har ni lust att provköra den och komma med förslag på ändringar, tillägg osv.. Skulle uppskattas jättemycket… för jag har blivit blind eftersom jag kan den utan och innan. Tycker ni det saknas något viktigt? Osv..
Detta är första gången jag är inne på hemsidan… jag tycker det är rörigt med språket. Det är för blandat. Jag har själv en sida som jag har försökt hålla enkel( www.pusselbitar.se). Kolla in den och jämför!
Vill du prata mer med mig direkt, så är min msn tiiiger@live.se

Jo hade jag fått välja och vara egoistisk så hade allt varit på svenska.
Men jag sammarbetar med flera utländska uppfödare så för enklare navigation för dem är rubrikerna på engelska. Alla utom en tsv. Ska hitta ett bra namn till den.
Tyckte om din hemsida btw :)

det krångligaste är väl att du har både engelska o svenska blandat=) annars tycker jag att sidan är bra, men mer foton vill ja ha på dina söta råttisar
jag har sett att många uppfödare har är info om att äga en råtta överlag, fakta om mat, bur, underlag, könsmognad osv.vet itne om du är intresserad av det?
Qui dormit, non peccat

#3 Jag har funderat och funderat och funderat lite till på det där med burar, mat och underlag och allmän info. Men jag har fortfarande inte bestämt mig. Jag tycker man kan hitta det på alla andra sidor och jag hjälper ju dem som undrar ändå. Däremot ska jag länka till Kickans sida som jag tycker är helt underbar vad gäller info. Jag försöker hålla min med så lite omkring saker så möjligt. Men jag vet att köpare är intresserade av att se vilka burar och sånt man har så det kanske kommer i mitt tomma fotoalbum ;P Jag har ju knappast prioriterat hemsidan på sista halvåret *fniss* först nu när allt kraschade och jag bygger upp från start igen som jag tyckt att det var lite kul
Sen funderar jag på en sida med mer onödigt vetande om råttor. För det är det dåligt om. :P Även en statistik sida om mina råttor. Men har inte tagit mig tiden till att krafsa ihop det än.

#4 jo precis de finns ju lite överallt! om man verkligen är intresserad av råttköp så kollar man ju upp sånt oxå=) tänkte mer på att man klarar sig undan att upprepa samma svar flera gånger om info ligger ute!
oh onödigt vetande gillar jag! lite smått o gott sådär
Qui dormit, non peccat

Angående att det är blandat både engelska och svenska och att det av många kan uppfattas som rörigt, hur vore det att skaffa en svensk och en engelsk version? Det vill säga att adressen http://nicciz-rattbo.webs.com/ leder till en startsida där man kan välja svenska eller engelska.
Den svenska sidan ligger sedan kvar under originaladressen medan den engelska sidan får ett litet extra tillägg tex i form av http://nicciz-rattbo.webs.com/eng och sen ligger allt på engelska därunder?
Är du med på vad jag menar? Det är egentligen inte speciellt svårt, koden och designen är exakt densamma det är bara texten som är översatt. Jag tror att det skulle uppskattas speciellt av utlänska besökare då dom får ALLT på engelska, inte varvat med en massa svenska som dom inte förstår. Vi svenskar är ju i de flesta fall begåvade med engelskakunskaper och det anses därför kanske inte lika jobbigt för oss att varva språken.
Istället för blandningen av svenska och engelska kan du t ex ha följande upplägg med din text på hemsidan;
- "In English further down on the paige."
- Den svenska texten
- Den engelska texten
eller
- "På svenska längre ner på sidan."
- Den engelska texten
- Den svenska texten
Så här kan man göra om man inte kan detta med versioner, koder mm. och inte orkar lära sig det snabbt.

Suck…. nu har jag snart ändrat allt till svenska och kom på varför jag surade ur från början.. Vissa saker är förprogrammerat och är därför på engelska och går inte att ändra så nu tycker jag det blev sämre nästan 
Well.. Kolla får ni se, 

ah har kikat igenom nu, o de är ju fullt läsbart iaf
Qui dormit, non peccat

Näääe det skär i mina ögon efter som det inte stödjer ÅÄÖ så blir det bara hemskt 

njä kör allting på engelska istället, de blir mycket snyggare! du kan ju ha en svensk översättning under där de är mycket text istället=)
Qui dormit, non peccat

Ja, kör engelska på allt. Jag märkte det när jag snurrade på danska sidor att jag tycker det är synd att de inte skriver på engelska. Du kan ju sammanfatta vissa saker med svenska om du vill, t.ex. presentationer, om du vill lägga till något extra.
Sen vill jag gärna ha stamtavlor och länkar till uppfödarna till råttorna som du har på sidan. Mycket jobb för dig men mycket lättare för mig att snoka runt då! ;)
Annars tycker du har lagt upp det jättebra med infon om dina råttor. Bra att uppfödare och födelsedatum står!
Älskar mina stora små vänner..

Stamtavlor blir det först när jag kör upp den på egen domän. Freewebs har inte den kapaciteten. Det är max 20sidor som gäller. Så tillsvidare får man besvära sig med att fråga om dem 
#13: Vad tjänar det till att fråga om ägaren har fullt upp med diverse frågeformulär? ;)

#14 Har jag glömt ngt Kickan.. har jag lovat dig en stamtavla
Säg till isåfall. Har dem flesta i htmlkod så kan snabbt lägga upp temporärt iaf och är det ngn som saknas går det på 5min att fixa

Hej där! Har just tittat igenom din hemsida. Det ser jättebra ut, men en sak jag saknar är lite om vem du är och var du håller till. Det är alltid trevligt att få veta var en uppfödare bor så man vet vart man behöver åka om man är intresserad av råtta från dig. Som sagt innan, så såg det bra ut annars.

#16 Tack,
och du har alldeles rätt det bör stå med.. gjorde innan kraschen iaf
Lägger det under Uppfödnings sidan
Nu är det mycket lättare att läsa, bra jobbat!
Detta med menynamnen tycker jag fortfarande inte är så tydligt… men det vill du nog lägga mer energi på när du har skaffat en egen domän. Jag har www.one.com som jag är nöjd med, men de kan varken fixa forum eller gästbok.

#18 Vad är lättare att läsa??
gillar när det e på svenska e dålig på eng, men kan du inte göra en svenk och en eng som vissa andra sa här?
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

#20 Freewebs stödjer inte ÅÄÖ i rubriker så det ser hemskt ut. Tittatex på Råttboets Uppfödning i rubrikraden
Igår ändrade jag allt till svenska och det såg inte klokt ut

Det enda man behöver kunna är väl Litters, Bucks och Does. resten av texterna är ju på svenska. Engelska översättningen finns men är inte inlagd än för jag vill helst kunna lösa det på något annat sätt än att lägga texten under. Det blir så långa sidor
Jo de e det jag tycker är bra att så mycket är på svenska och inte på eng gillar den som den är, fast lite fler bilder vore kul
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Nu är det ju designen vi ska ge feedback på visserligen, men du har inte funderat på att byta från freewebs till något annat? Själv kör jag på weebly och tycker det fungerar kanon. (å,ä,ö funkar prima!)
Det finns flera förkodade grejer, så som kontaktformulär, blogg, designer osv man kan använda sig av, men man kan även koda själv. Allt är väldigt smidigt och lättskött. Och det är gratis! Om inte annat så kan du ju i allafall skapa ett konto dör och kolla igenom vad som finns. Jag gllar det som sagt skarpt!
Mysko, på mina freewebssidor fungerar å, ä och ö utmärkt ^o)

i rubrikerna?? 

#24 Jo, men jag bestämde mig för att strunta i det eftersom min plan är att köpa domän och koda allt så känns det bara som extra jobb att byta tills dess
#26: Ja, kolla själv :)

hitttar den inte bland mina bokmärken..
länk tack 

tycker sidan e snygg, förutom det som sagt innan lite info om dej som person :) och det där med åäö blir ?.. som sagt kanske en "startsida" där man helt enkelt får välja engelska eller svenska.. prydlig o snygg ananrs :D

Tack Kickan.. ska kolla genast 
pssst, by the way ligger det nu massa fakta och annat värdelöst vetande om råttor under sidan -Visste du…

Orättvist *snyyyft* Kan vi ha olika verisioner? Eller vad kan det bero på 
#19 det var lättare att läsa när det inte var blandat mellan engelska och svenska… förstod mer denna gången än första gången vad sidan innehöll.

angående de där med värdelöst vetande.. där har du skrivit att råttor dricker 114 ml om dagen per kg.. är inte de väldigt mycket?=)
Qui dormit, non peccat

o så kan du väl lägga till att den första råttuställningen hölls i london 1901 och att man in england man började gålla brunråttan som husdjur på början av 1800-talet=)
Qui dormit, non peccat

#34 Det är precis samma som igår innan jag ändrade till svenska 
#35 Det är iaf enligt ett sånt där info (vad det nu kallas) för råttor. Hittar det inte nu bara för det så jag kan kolla varifrån det är taget.

#37 näe jag undrade bara för enligt mina uträkningar så dricker mina vuxna mellan 8-15 ml per dag o de väger mellan 600-700 gram=) flaskan rymmer 350 ml men den blir inte uppdrucken på en dag! så jag antog nästan att du glömt ett kommatecken, så de sak stå 11,4ml=)
Qui dormit, non peccat

jag antar att det är väldigt individuellt. Och sen ska man tänka på att det är uträknat på labbdjur som bara får pellets och ingen vätska via blötmat.
Jag har en ensam hane här hemma som dricker upp en 300 flaska på 2dgr tex. Medans min ena hongrupp på tio honor alltid har vatten kvar i sin 500 fl när jag byter

#39 hmm ja ioförsig.. de är alltså den totala mängden vätska då som uppgår till 114 ml?
shit va din pojk dricker mycket! även om mina bara skulle få Torrfoder så skulle de inte dricka upp en 350 ml flaska på en dag.. gör han inte som hundar kan göra då, dricka vatten bara för att ha nått att göra? min fd grannes hund kunde sätta i sig flera liter( de var nån liten knähund av nått slag) om ägarna var borta mer än 5 timmar..
Qui dormit, non peccat

han gjorde det även när han bodde i flock, och han dricker mest mycket åt gången och inte så många ggr om dagen.

#41 ah okej=) törstig rackare alltså
Qui dormit, non peccat