Reflex
Jag måste ställe en fråga som jag undrat länge:
Har råttor en reflex vid huvudet som trycker upp huvudet precis som marsvin?
För Adela rycker upp huvudet när jag klappar henne där. Liknar väldigt mycket marsvinens ryck och är på samma ställe.
Jag har bara en råtta som gör så och det är för att han tycker det är skönt ^^ Han blundar och bara njuter 
Inte vad jag vet iaf… mina gör så ibland, men det verkar mest vara för att de inte gillar det precis då.

har aldrig klappat marsvin så jag vet inte vad för reflex du menar eller vart man klappar.
tror dock inte att råttor ar nån reflex när man klappar huvudet, inte mina iaf, för de ligger stilla o rycker inte på nått vis.
Qui dormit, non peccat

Konstigt.
#1 Ja, det är också bara min ena råtta som gör så. Men Juni gillar inte så mycket att bli klappad.
#2 Adela ser ut att njuta, men gör ändå så.
#3 Det är typ precis bakom öronen på huvudet.

#4 ah precis bakom öronen=) nja ingen reflex där men många råttor tycker om att bli kliade där iaf! brukar bli en massa ploppande med ögonen o knaster när ja kliar mina där iaf=)
Qui dormit, non peccat

Bara en av mina som låter sin klappas sådär på huvudet/pannan och han trycker liksom upp huvudet/nosen när man gör det. Han verkar dock inte göra det för att han ogillar det då han brukar somna efter en stund

Jag skullle vilja veta. Måste forska vidare på den punkten :)