Hane sökes
Jag letar efter en slät hane till en rex hona jag har hemma. Färg är nästintill oviktigt men gärna i svartagruppen. Och om man skulle ha utrymme att välja så gärna en russian blue eller choklad. Örontyp spelar ingen roll heller. I stamtavlan finns det även mink, siamese och agouti med mera. Hon har en stamtavla som sträcker sig bortom 90-talet och jag har full koll på. Så om hanen inte har full stamtavla kan jag tänka mig att chansa om han ändå känns rätt.
Utseendet är iaf inte alls i närheten av så viktigt som hans personlighet. Jag vill att han ska vara världens snällaste och att han ska ha träffat råttbebisar och inte varit elak mot dem. Han ska också vara fasligt snäll mot sina kompisar och jag vill gärna att han har levt med flera än en kompis, och gärna obesläktade. Han måste vara över 1 år och inte varit sjuk. Det absolut bästa vore om han var mycket äldre och redan hade trevliga råttbarn. Vikten måste ligga över 500g
Anmäl era gubbar nu plz
Anledningen till att jag letar är för att jag vill vidga vyerna lite.
Om du vill komma till Norr så finns det ju en gubbe här som jag vet att du tycker är rätt söt :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ja jag kan tänka mig att resa land och rike runt för den rätta oxå. Så möjligheten finns att jag knackar på en dag 
Du är välkommen, säg bara till innnan så jag hinner sätta på kaffe :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
skulle man kunna få se bild på hanen ?
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Givet :)
Det är han till höger :)
#5 åh så söt. han liknar ju Holly! <3
naww vad söööt och vaacker som #6 sa är han lik Holly
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

#5 Åååh mitt livs stora Kärlek!! 
Ser ut som min Anticimex…lite…

#9 Är jag så genomskinlig i vilken typ jag faller för
Anticimex är helt otrolig vacker han oxå 

naw vilken söt pojke! väldigt lik min remi=) faller handlöst för blåa råttor=)
Qui dormit, non peccat

*Putt* En avelsbar hane på hela forumet… näe det köper jag inte 

Du sökte en slät herre… och det undantar ju vissa… Visst?
Mia//

#14 Menar du att RIF är full av rexherrar…
RIF=Rex i fokus *fniss*

#13 Du har PM! 

Putt …. hooohooo finns det några snälla söta släta pojkar här !!! 

har de gått o gömt sig för dig??
Qui dormit, non peccat

Jag har två pojkar men utan stamtavla.
En är ett år och 4 månader. Svart med silvrering. Jättesnäll, har aldrig gjort ngt dumt. Ser han någon han tycker om så gör han jättehopp för att ta sig till den personen. Älskar allt vad mat heter men han håller sig slimmad och fin. Har tagit en kull efter honom och han har lämnat fina friska avkommor.
Sen har jag hans son. Blir ett år i feb. Striped roan. En riktigt stor kille. Vikt vet jag dock inte i dagsläget. Ungarna från min aktuella kull är efter honom. Också en väldigt trevlig råtta. Bossen i buren.

Jag har ju världens snyggaste råttkillar här hemma men jag skulle inte använda någon av dom i avel. En är för ung (5mån), en är för knäpp och en är gaturåtta. :/
(Jag hade inte tackat nej till en massa små mini-tures iofs men tyvärr är ju hans bakgrund okänd. :( )

#20 Om vi visste vad Tures hälsoproblem var o uteslöt att det var ärftligt och han blev frisk skulle jag oxå chansat på honom. Han är en underbart speciell once in a life time råtta till överlevare så om någon skulle vara värd att få bebisar är det han! Jag skulle alltså tillomed bortse från att han är en roan 
Ge han en stor
från oss!!!
Och som jag skrev okänd bakgrund är till viss del ok, i det här fallet :) så några hanar till borde det finnas.. 

*putt*

Jag har ju Garret om du var intresserad av en black roan dumbobärare. Men det var ju här i norrland
Mia//

Törs inte prova med en roan
för KitKat som jag letar till eventuellt är charcoal.
Jag har om ett halv år :-P om de fortsätter som de är nu.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

hittar du ingen bra pojke fortfarande? nån med snyggingar i lagom ålder måste de ju finnas=)
Qui dormit, non peccat
Jag måste ju nästan föreslå Salve… Han är ju resultatet i en tjuvparning och pappan är från djuraffär, men honan har dokumenterad bakgrund. Det har tagits någon kull på hans syster tror jag, och det gick bra.
Född 070707. Väger drygt 600g. Otecknad beige, dumbo.
Han är en otroligt social råtta. Gillar inte riktigt att bli hållen (då sprattlar han en del) men kan hänga (om man håller honom rätt) och vill alltid klättra upp på axeln och sitta där.
Pussas tycker han om att göra och han är alltid snäll med burkamraterna, har varit med om tre lyckade bebisintroduceringar.
Han har alltid varit jättefrisk trots att burkamrater rosslat, snorat och nyst. Enda gången han varit hos veterinär eller behandlats för något var när hela flocken hade skabb.
Har ställts ut i Pet Class 3 gånger med bra kommentarer och är en mästare på agilitybanan ;)

#27 Ah just ja… var det inte något jox med Salas kull.. kommer inte ihåg just nu.
måste jag kolla upp 

Jag gillade Salve jättemycket när jag var vakt åt honom!
Älskar mina stora små vänner..
på datumet ser det ut som kullen där kadabra, hokus etc är med? Uppfödare E.F uppsala?
Finns en hel tråd om den kullen och jag har lite mer info än det som står om det är av intresse.

#30 kommer du ihåg vad tråden heter? Och jaaa gärna mer info
Tack!!
sök på några av namnen. kadabra, salve, hokus så finner du trådarna.
Ja, det är alldeles riktigt Zickan :)
Och Nicciz, det är mycket möjligt att det finns en del spöken här och där, kullen var ju inte alls planerad och har inte perfekt bakgrund. Men om du har lust att chansa lite just pga en mysig individ så är Salve ett alternativ, han har speciell personlighet.

#33 Ja det beror på lite vad för problem jag får chansa på eftersom det redan finns dominans som inte är adp men ligger på polygener. Så minsta dominans problem går bort. Och eftersom man parat bort från det genom att inavla åt andra hållet i hennes stamtavla är jag inte så pigg på att ta tillbaka det in. Men jag ska forska lite och så återkommer jag 
Tack för att du låter han kandidera iaf 

Min transformerskull e efter filiokus som är från hokuspokus kullen. Han var världens snällaste råtta,tyvärr har ju han gått bort :( Salve ser väldigt lik Filiokus ut :) jättefin!
Annars har ja en stilig slät black huskey roan hane på 2 år hemma,han e redan pappa till en frisk kull å han har aldrig varit sjuk själv. Börje heter han och är från zoo,så han har ju okänd bakrund då.Väger mellan 6-700 gram. ;)
Jag kanske har en silverad blue hane som kommer hit efter januari. Får se om det blir jag som får överta honom eller om det blir uppfödaren som tar hem han igen.
Annars är det hans son en svart dumbo som kommer hit.